Kjolen er ferdig!!!!

Da eg våkna i morges var klokka alt kvart på jobb, eg hadde forsovet meg kraftig. Sist eg så på klokka i natt var den 05.23, og med så lite søvn, tross at DENNE faktisk funker, ga eg blanke. Tenkte jobben burde være glad om eg i hele tatt møter opp med disse vondtene. Nå var det ikke store greiene eg fikk utrette der da høyre arm kortslutta, og hofta svikta, men eg var i alle fall der.

Hjemme var bare Tassen, Doc var på vift, og siden tempen viste 23 grader inne la eg bare én kubbe i ovnen. Skjønte fort at det var feil og oppdaga at termometeret sto solte seg gjennom vinduet. Da eg flytta på det gikk tempen rett ned til 15 grader. Uansett hvor hardt eg fyrte ble den der, eg var hjelpeløs og fant et pledd i protest.

Når det passerer -21 ute må det iverksettes tiltak, og det ordna Doc med både ved og gass!

Doc kom omsider hjem og redda dagen med å åpne trekken (som eg hadde glemt å sjekke) og henta inn gassovnen. Da ble det fort hett, og nå er det over 40 graders differanse på ute og inne med 20 grader inne og ned i -21 ute. Det var ikke sprengkulde eg bad om, ville bare ha snø så eg så elgen på avstand eg…

Etter hotdog til middag var det strikking igjen. Heldigvis gjensto bare noen få cm på halsen, og eg måtte bygge opp med puter for å støtte den udugelige armen. Ble avbrutt av Tassen som måtte på do, og selv om han bare trenger 10 min på kveldsturen gikk det 20 min med bare påkledning. Lag på lag på meg, og sokker på han. Tassen er ordentlig forbanna når vi tar på sokkene, men elsker å løpe med de ute. Merkelig type.

Sånn den ble (venstre), kontra sånn den skulle bli (høyre).

Tilbake til denne kjolen da, noe stolt fikk eg til en pen elastisk felling på halsen, men det ble det peneste på kjolen også. Du trenger ikke si at eg er flink som om eg skulle vært tre år, eg ser selv hvordan den ser ut, og den er ikke stygg, bare for stor. Enda eg har fulgt oppskrift er den fem nr for stor, men du hendelse så god den ble da! Med et svart belte i livet rundt det hvite kan denne bli riktig så kul. Konklusjon; eg er godt fornøyd!

 

@docogdask

6 thoughts on “Kjolen er ferdig!!!!

  1. den vil sikkert bli tigth o. Doc vasker den i maskin.
    jeg har erfaring med det sjøl..
    🤣🧑‍🎄🎅. Men kjolen ble fin den. Og sikkert varm og god.
    ha en grom dag.

  2. Koselig kjole, synd med str. men det fikser du med et belte.
    Bravo! For min del sitter jeg med nesa i oppskriften når jeg strikker!
    👏👏👏👏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top