Stolt uansett eg!

Det er så digg å ha lang morgenkåpe igjen altså, bare å løpe ut og starte bilen. Joda, det var kaldt nok til å kunne fryse på seg løsunger, men eg var raskere enn lynet, og inne igjen før kulden fikk satt seg i margen. Sjekka termometeret, og ganske så riktig var det bikkjekaldt, den viste -18. Visste du forresten hva ordet bikkjekaldt kommer fra? I gamledager kalla de djevelen bikkja, så det betyr faktisk jævlig kaldt.

Nok om det, eg stabba meg inn på badet med så kranglete rygg og hofte at eg knota for å få på meg fillene og stelle meg. Da eg 25 min seinere skulle kjøre hadde ikke rutene på bilen tint enda. Merka skrapingen ryggen. Må være kulden som tar meg, kan ikke skjønne annet. Etter jobben bestemte eg meg for å teste tigerbalsamen som legen hadde anbefalt, og kjøpte en boks. Bare å vente i spenning!

Har vært mye oppgitt og frustrert over dette prosjektet, men gir pokker ikke opp!

Ellers var eg jo tilbake i sofaen da, du vet, den som fanger deg i sin favn og ikke slipper taket før du nærmest pisser på deg. Strikketøyet var selvsagt med, og det minker på kjolen. Eller det blir vel feil å si, for her har det skjedd merkelige ting. Eg har tatt utgangspunkt i ei oppskrift med samme strikkefasthet og samme pinnestørrelse, bare gjort noen endringer i lengde og sånn, men likevel har det blitt noe helt annet.

Enkleste måten å forklare det på må være at denne kjolen som skulle være litt tettsittende ville nå høyst sannsynlig selv Obelix ha drukna i. Antall masker, fellinger og økinger stemmer, men ferdig resultat stemmer overhode ikke. Skjønner ingen ting her. Blir eg ferdig i morgen skal eg jaggu legge ut bilde, så får dere bedømme verket. Eg er stolt uansett hva dere sier, det er min første kjole som eg har strikka helt selv!

 

@docogdask

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top