Når Doc kjøper tre aleine!!

Med fortsatt et abstrakt kunstverk på ræva dro eg på jobb bittelitt forsinka i dag, morgenen var seig etter helgas roadtrip. Blåveisen på ræva var naturligvis større og mørkere, men det er ikke vondt lenger. Det vil si, da eg slengte meg ned på førersete i Subaruen måtte eg bite tenna sammen for å ikke vekke hele Lundsletta. Greit nok, ellers var det meste i skjønneste orden.

Eg kjørte Subaruen fordi Doc skulle handle juletre i dag, det er enklere med pickup, så han tok Forden. Som kvinnfolk flest ble eg antydning til nervøs av at gubben i huset skulle kjøpe juletre på egenhand, og utrolig nok gikk dette ut over konsentrasjonen på jobb. Det endte med at eg glemte kaffen og måtte drikke den kald, da var denne HER bedre.

Bla nedover for å se treet i sin helhet.

Vel hjemme var eg fryktelig spent på dette treet, men siden det fortsatt sto ute med nett på tok vi middagen først, og med dagens strømpriser måtte det bli noe som ikke trengte hele komfyren. Vet ikke om eg nevnte det i går, men eg kjøpte med meg ei Bønes servelat fra Vestlandet. Dermed ble det stekt servelat på brødskiva. Her spares det som spares kan, for i helga hadde eg nemlig et ufyselig mareritt om neste strømregning. Håper ikke eg sanndrømte!

Kunne nok hatt mer pynt, men vi har en hund som er sur fordi han ikke får ta inn pinnen sin når vi tar inn et helt tre…

Så til dette treet da. Eg fant frem teppe og vaska foten, mens Doc bar inn treet. Har sett sånne morsomme klipp av folk som får hele treet over seg da nettet klippes opp, da måtte selvsagt eg filme Doc i tilfelle det gikk galt. Men neida, dette treet hadde jo stått ute i kulden, så det ble en kjedelig video.

Kan jo forstå at disse er spennende for Tassen.

Et par timer seinere hadde det tint og breia seg fint utover, og det var ei helt nydelig tett og jevn edelgran. Vi så ikke stammen mellom alle greinene, nesten som på Disneyfilm! Doc tok som vanlig ansvar for belysningen, og eg plasserte resten. Eneste eg nå er litt urolig for er om Tassen får tak i sukkerstengene når vi er på jobb, men det merker vi raskt når vi kommer hjem. Eg satte likevel noen nisser ved treet som sikkerhet siden Tassen er livredd de.

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

2 thoughts on “Når Doc kjøper tre aleine!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top