Ny tlf bød på rare utfordringer!

Som sagt i går kom de nye iPhone’ne våre i går ettermiddag, hvilket vi var over oss av begeistring for. Lykken var stor da sporingen viste at min hadde ankommet posten på Kløfta, men da Doc sin sporing enda viste Oslo, tok eg Forden til Kløfta for å hente min.

Blir veldig klare bilder pga tre kameraer og lang lukkertid

På vei hjem fikk eg mld av Doc, da var sporingen hans også oppdatert til posten på Kløfta. Dermed fikk Forden seg en ny tur til Kløfta, bare med Doc som sjåfør, mens eg pakka opp «my precious”. Det tok ikke Doc lange tida før han var tilbake, og plutselig satt vi der med hver vår skinnende blanke nye iPhone. Og med ett gikk det opp for oss at her må det forsikres.

Øverst er med vanlig lukkertid, nederst er med tre sekunder. Brukbart?

I dag har Doc derfor vært på butikken og skaffa deksler og beskyttelseskjermer til begge to, noe som i og for seg er en billig forsikring. Han kjøpte et helt enkelt billig deksel midlertidig, for eg må ha noe mens eg venter på nye fra Ideal of Sweden. Klikker du inn HER og bruker rabattkoden IDEALxAW20 får du faktisk 15% på nesten alt i nettbutikken deres, og det både deksler, beskyttelsesglass, ladere +++ Bare husk å skriv inn rabattkoden når du betaler, så du ikke går glipp av rabattene!


Da eg kom hjem fra jobb spurte eg pent om han ville montere på min tlf mens eg lagde middag, og joda, det skulle han gladelig gjøre når han slapp stå med grytene. Men da han var ferdig kom det noen lettere usikre sukk fra gubben, og nysgjerrigheten min var ikke til å dempe.


Til min store forskrekkelse kunne han vise meg tre små rusk som hadde lagt seg under skjermen. Siden eg nå i ett år har sett meg lei av det ene rusket som lå midt på skjermen på gamle tlf, var eg sikker i min sak at dette ikke ville funke. I rein frustrasjon tok eg av igjen skjermen for å klore av alt rusket, men lite gjennomtenkt som det var, kom det bare mer rusk på. Mulig et tegn på at eg skal tørke støv i helga, ja i tillegg til å kjøpe meg ny skjerm.

Ja det er jo typisk

Ellers på jobb i dag ville eg vise frem mitt nye glis til mine kolleger, men det skulle vise seg å bli en utfordring. Nettet var nemlig nede i område ved jobben, så det var ingen kontakt med omverden å spore, og ingen vits i å vise alt tlf kunne gjøre. Eg fikk altså ikke brifa med nye vidunderet, og ikke sjekka verken nyheter eller sosiale media.

 

 

 

Insta / Snap / TikTok

2 thoughts on “Ny tlf bød på rare utfordringer!

  1. Få de som jobber der du kjøper skjermbeskyttelse til å legge den på, de er eksperter på det og skjermen forblir ruskfri 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top