Nyttårshilsen til gamlelandet!

Det er aldri feil å våkne opp i bobilen, og kanskje enda bedre er det når man ikke har en masete Tass som må ut. Gårsdagen ble utrolig artig, det var liksom da vi skulle ta oss ut siden de fleste må hjem i morgen. Det var nissefest, og vi stilte i det vi hadde. Doc i en julegenser han har hatt i noen år, med sånne artige briller med glitter, gevir, rød nese og bjeller til, og undertegnede stilte selvsagt i den selvstrikka kjolen med matchende lue. Fikk forresten spørsmål om neglelakken min, eg har på DENNE nå.

Nissefest!! Neglelakken er sånn mørk lilla-burgunder, ser nesten svart ut i dette lyset. 

Vi kom til duk og dekka bord, og ordentlig luksusmat etter min gane. Perfekt stekt indrefilet av okse, med nydelige fløtepoteter, brokkoli og soppsaus til. Igjen forspiste eg meg, men denne gang var eg ikke aleine om det. Alle likte maten, og vi skålte og klappa for kokka Marit, hun er ei toppers dame altså! Og etterpå forflytta vi oss litt rundt. Noen i baren og noen i sofaen, som seg hør og bør etter en god middag.

Da måltidet hadde fått seget ned et hakk ble det biljardturnering. Lo lett for meg sjøl og lovde å tape med et smil. Da min kamp var over var eg overlykkelig, eg hadde ikke vunnet, tvert i mot. Svein som ser enda dårligere enn meg knuste meg regelrett, men eg var strålende fornøyd med å ha klart å få ned to kuler. Turneringen fortsatte uten meg, og det endte med at Claes dro hjem hele seieren.

Tar denne med og går inn igjen nå!

Ellers gikk det i lett skravling, bare avbrutt av tidvis skåling, og høy latter. Akkurat som det skal være. I dag er årets siste dag, og selv om vi skal kjøre i morgen tørster vi ikke av den grunn, vi har bare blitt enige om å gi oss litt tidligere. Nå har eg faktisk sminka meg litt igjen og skal inn igjen på festen. Dere får ha ei særdeles vakker feiring, så snakkes vi til neste år.

GODT NYTTÅR!

 

@docogdask

2 thoughts on “Nyttårshilsen til gamlelandet!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top