Mat

Rå fisk og museskit! Det er vår…

I dag måtte eg velge mellom to onder. Å komme for seint på jobb, eller å stå opp en halvtime tidligere enn vanlig. Doc skulle dra samtidig som meg, og måtte dermed på badet når eg vanligvis går på badet. Det ble til at eg sto opp litt før, så fikk eg litt tid i timebanken på jobb. Den er ikke dum å ha når sommeren nærmer seg.

Det gikk radig unna på jobb i dag, og eg dobla nesten antallet skritt ut fra normalen, noe eg ser på som grei mosjon. Prøver jo å være flink med både mat og bevegelse, sånn for helsa sin del, så når Doc ringte for å si at han kanskje ikke rakk hjem til eg var ferdig på jobb, da bestemte eg raskt dagens middag. Ingen gadd stå på kjøkkenet og røre i grytene, så eg stakk innom på Jessheim og kjøpte med sushi.

Jepp, eg spiser sushi med rå fisk, du vet ikke hvor godt det er før du tør prøve! Doc valgte sushi med Crispy Duck.

Det som er litt artig er at hver gang eg nevner sushi er det en eller annen luring som fremprovoserer falske brekninger og gulper «RÅ FISK? Du er gal!». Mange har enda ikke fått med seg at sushi er navnet på risen, og at det faktisk var Norge som introduserte Japan for fisk i sushi for å eksportere dit. Det er like mye sushi om du har fritert kylling i risen, så er du en av de som brekker deg bør du lese deg opp.

Etter middag lot vi maten sige ved litt rolig stillesitting, og så gikk vi løs på bobilen. Den skal brukes til Vestlandet neste helg, og Doc fikk en unnskyldning til å ta en «prøvetur» i morgen for å se at alt funker etter vinteren. Ikke dumt det, for da fant vi mer museskit å vaske. Nå bør det vel snart være nok? Har mista tellinga på hvor mange ganger vi har bytta på senga, vaska, og desinfisert den bilen. Det står to feller der nå, så de skal slite med å overleve natta! God helg!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top