Så effektiv, men så mye surr!

Det merkes at det er mandag i dag! Hadde glemt å smøre matpakke i går kveld, så i morges røska eg bare med en porsjon lapskaus fra fryseren, ja, fortsatt rester fra 50 årslaget. Dro på jobb, etter eg hadde tømt musefella i bilen, og satte lapskausen på tining mens eg jobba. Var i kjempeform i dag, trodde i alle fall det helt til eg klarte å gjøre en fillefeil. Den var i det minste lett å rette opp i, og ellers var eg faktisk effektiv. 

Da det var lunsj hadde ikke lapskausen tint noe i hele tatt, enda eg har sein lunsj. Tenkte at det fikser jo mikroen i kantina, for den er steike bra. Men nei. Først prøvde eg auto defrost uten hell, så en melt funksjon, og deretter bare full fres på vanlig. Etter 12 minutter til sammen var den endelig tint, men eg fikk nærmest ising i tenna da eg spiste den.

I fotograferende stund passerte eg 10 000 skritt, så eg har vært effektiv i alt dette surret!

Ble da mett og kunne jobbe videre. Etterpå kjørte eg innom butikken, og sendte mld til Doc om det var noe han trengte. Svaret la eg til i handlelista, fata tak i ei korg og rusla gjennom butikken. Samla med meg litt diverse pluss pizzafyll og saus, og fikk ikke med med meg mld om tørkerull før eg var på Felleskjøpet. Der måtte eg ha Tassemat, og logisk nok en litt dyrere tørkerull før eg satte snuten hjem.

Doc hadde tatt opp en pizzabunn fra fryseren og sto klar til eg kom med ingrediensene. Da eg pakka ut la eg både saus og fyll på benken, godt synlig, før eg satte meg på dass. Doc fikk pizzaen i ovnen, og kunne lattermildt fortelle at han måtte bruke ketchup fordi han ikke hadde sett sausen.

Noen som vet om denne funker? Vurderte å kjøpe den på Felleskjøpet.

Vel, pizzaen smakte fortreffelig, og foruten at Doc holdt på å drite på seg da det brått smalt her, som forøvrig viste seg å være ei ny mus i ei felle, har vi lagt langflate på sofaen resten av kvelden. Det er definitivt museår!

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

4 thoughts on “Så effektiv, men så mye surr!

  1. Muse skrekk har desverre ikkje noko virkning. Hadde ikkje det i mitt hus, einaste så funka her e skikkelig gift.

    1. Joda, vi har feller i fleng, det er like effektivt som gift, men saken er at da kommer de inn før de blir tatt. Poenget er å holde de unna så de ikke kommer inn i hele tatt 🤠

    2. Få en avtale med Pelias,og giftbokser ute.Har to bokser ute her,nylig fyllt opp av de.Ingen mus inne.Ifjor var de trege å fylle opp,bærte da ut 10-12 mus for dagen i felle.La einerbusker i kjøkkenskapet+feller,men etter gifta var på plass,null mus inne.Aner ikke hva det koster,før jeg leier,så det er huseier som betaler.Jeg bor i enebolig nærme skogen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top