Strikking og råning!

Siste dag påske, det er med vemodighet i fingrene at dette innlegget startes. Her har vi gått siden jul og gleda oss til noen dager fri, til å nyte en påske i godt lag og god stemning, til å rett og slett ta en fest. Og så er den over med et poff. Hva skjer med at alt som er gøy skal gå så fort da? Litt snurt over at det er jobb i morgen, men nå har vi alt begynt å glede oss til neste sammenkomst.

Dagen i dag starta da Tassen stakk snuten i nesa mi i morges. Nede dro Doc i gang steikeovn og komfyr, så det ble nystekte rundstykker med egg til frokost. Planene mine om å komme meg i dusjen dro jo litt ut kan du si. Er litt for bedagelig å sitte i morgenkåpa på formiddagen, men da en bil hørtes spratt eg opp. Tonje kom innom for å få hjelp til bilen, og hun skulle få slippe å se dette kråkereiret.

Litt glad i kake..?

Etter en dusj ble eg og Tonje sittende og skravle mens Doc bytta dempere på bilen hennes. Vi strikka og spiste kake, som to halvgamle kjerringer. Hun hadde bakt ei helt nydelig vegansk gulrotkake som vi ikke klarte styre oss fra. Trengs ikke alltid mer enn pinner og noe søtt for å holde liv i oss, og da var nok Doc like glad for å drive i garasjen.

Da bilen var fiksa stakk eg og Tonje på en liten rånerunde. Skulle bare ha brød, snus og gass da. Så forresten tre elg på veien også, godt kamuflert i grøfta. Men det var den gassen da, eller først en søndagsåpen butikk, bare for å være helt korrekt. Vi prøvde på gassautomaten på Jessheim, men den var tom for 5 kg kompositt, så vi rota oss opp til Dal.

Nysgjerrig gjeng i veikanten.

Der var det pokker meg like tomt, men der sto det faktisk på skjermen at man kunne sjekke beholdning på nett. Da ble det til at vi rulla videre til Eidsvoll verk hvor eg ble noe skuffa da eg trodde Eidsvollbygningen skulle være større. Men her fikk vi i det minste riktig gassflaske på automaten, kunne snu bilen hjemover, og endelig få litt varme i stua. Godt hun elsker å kjøre når det blir sånne melkeruter!

 

Snap/insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top