Mat

Advent 2. luke!

2.desember byr på «familiemiddag». Ja vi skriver det i hermetegn fordi det er et vennepar som kunne ha vært familie, vi har til og med tatt familiebilde sammen. Doc inviterte de på grilla ribbe med tilbehør, og dermed er det han som må stå for maten. Men resten skulle eg stå for, altså litt rydding, lett rengjøring, borddekking og dessert. 

Ribba ble satt på ganske tidlig i dag, så eg hadde god tid til alt eg skulle gjøre, og dermed gikk formiddagen på sofaen. Omsider kom eg da i gang. Fikk rydda i en fei, og dekka bordet etter beste evne, og i tillegg rakk eg å lage dessert, henge opp klær og dusje. Middagen til Doc, med ribbe, coleslaw, soppstuing og hasselbackpoteter falt i smak.

Etterpå kunne eg servere desserten som eg hadde laga, ja altså i samarbeid med freia da. Det ble en bringebær mousse og en sjokolade mousse, bare å røre ut pulver i melk og kjøle, og så skal det kunne serveres etter en time. Den med bringebær ble ikke bra, stivna jo aldri, men den andre falt i smak. Her er noen bilder, så kan dere bedømme!

 

 

Category: Mat

3 thoughts on “Advent 2. luke!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top