Dekk til kroppen din!

Det er ikke vanskelig å se at kroppspresset øker nå mot sommeren. Selv uten egne barn ser eg at mange unge, og voksne for den del, sliter med å kle av seg blant folk pga komplekser. Det å våge å gå i shorts eller bikini kan være ekstremt tøft for mange, og kanskje litt ekstra nå som mange har vært hjemme i to måneder.

Når eg var 16-17 år ruva eg 170 over bakken, og veide 55 kg. Ganske spinkel egentlig, likevel hadde eg komplekser for cellulittene mine. Det var til og med ei som poengterte det fremfor hele klassen i gymmen, sa hun hadde dekka seg til om hun hadde så mye cellulitter. Klart dette var et problem for meg på den tida, det hindra meg i å gå i like korte miniskjørt og shortser som de andre.

Grevinneheng, valker og cellulitter fortjener også sol!

For 15-20 år siden lot eg de tankene ta kontrollen, men eg lærte å drite i det. Etter videregående begynte eg å bruke korte shorts og skjørt, viste dissende lår uten å bry meg. Dermed ble det de få som ikke tåler å se ekte kropp sitt problem. Om andre ikke liker hvordan eg ser ut, er det faen ikke mitt problem, enkelt og greit.

Har du noen komplekser som hindrer deg i å kle deg sommerlig? Da er mitt beste tips å snu tankegangen. Du må rett og slett gi faen i hva du tror andre tenker om deg, det som kanskje er ditt aller største kompleks er det nesten ingen andre som legger merke til. Selv om andre skulle se det er det ikke noe de registrerer eller bryr seg om, det sitter ene og aleine i ditt hode. Du må bare drite i det, så forsvinner de tankene etterhvert.

Og en ting til, skulle det være et dass som åpner kjeften for å si noe på det, så kan eg garantere at de har større komplekser og skavanker selv, men de kommer aldri til å tørre å vise det. De hakker på andre utelukkende for å føle seg bedre selv. Det er bare å smile tilbake og svare «Ja jeg vet, men det går faktisk helt fint».

Hvem bryr seg egentlig? Ikke eg i alle fall.

Så kort oppsummert; gi litt faen, ikke la dine egne tanker hindre deg i å få sol på kroppen. Husk at sola dømmer ingen. HER er en fin bikinitopp som kler alle uansett fasong, trusa HER, de er på tilbud nå! Eller kanskje denne HER om du liker en bikini som skjuler bittelitt mer. Ikke dekk deg til! Slå deg løs, få på bikinien og nyt sommeren, det fortjener vi alle uansett hvordan vi ser ut!

Ha en fortreffelig pinse alle dere flotte mennesker!

 

(Er lov å dele innlegget om du er enig)

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

2 thoughts on “Dekk til kroppen din!

  1. Bra noen sier, gi litt faen. Men det har ikke vært like lett med lilla sebra striper på kroppen. Samt jeg definitivt er den hviteste på badestranden. Men en ting jeg er stolt over med kroppen min. Er at jeg faktisk har pressa ut en unge. Og klart å få bra trent kropp igjen, selv med kompleksene med sebra stripene, kritt hvit hud og magemusklene som aldri blir de samme (kanskje ser litt rare ut) igjen etter de revnet i siste delen av svangerskapet. Ergo, vi som har vært gravid må desverre bare lære seg og like revnede muskler, sebra striper (strekkmerker) og noen kilo ekstra 👍🏻😅😉 Alle kan ikke være like og takk Gud for det! Må bare lære meg selv at man er norsk og da er det ikke rart man er hvit som snøen 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top