Doc er en forunderlig type

Første morgen hjemme etter tur, og joda, det var helt greit det. Nå skal det nevnes at soverommet hjemme blir mye varmere enn i bilen, så vi våkna klam og svett, men vi hadde til gjengjeld mer plass og større utvalg i klær. Mens Doc lufta Tassen og gikk i dusjen, tok eg på meg morgenkåpa og satte meg i sofaen.

Det ble enighet om at Doc skulle handle mens eg dusja, så han fikk med liste og dro. Da eg omsider hadde fått summa meg til å gå i dusjen smalt det i hele huset her så Tassen klikka og gikk berserk. Nå var drittværet ankommet med et brak, og det blinka og buldra i ett bankende kjør. Tassen, som vanligvis ikke reagerer på torden, ble så redd valgte eg å utsette dusjen til Doc kom hjem.

Det frisker jo opp lufta litt med et sånt uvær, så på kveldsturen måtte genseren på.

Mens eg satt der da, og beroliga Tassen, fikk eg tid til å tenke litt og mimre over ferien. Måtte jo le litt for meg selv av Doc, for av og til er han unektelig litt merkelig.

I ni mnd hvert år gleder han seg til sommer, sol og varme, samtidig som han hele våren og sommeren gruer seg til høst. Nå som vi har vært på tur i to og ei halv uke med nesten bare godvær, nei da har han sittet for det meste i bilen for det er for varmt ute. Greit nok, det er nå en ærlig sak det.

Så har han i flere uker gleda seg til tur; «Tenk at vi skal reise med bobil i hele tre uker a gett!». Etter to og ei halv uke fikk han nok, det begynte å bli trangt, mye styr med klesvask på camping, litt i minste laget med utvalg av kokemuligheter, så joda, vi dro hjem i går. Men hvem satt alt i går kveld og gleda seg til neste tur? Du gjetta nok helt riktig, det var Doc. Jaja, det er en del av sjarmen, og litt av grunnen til at eg digger mannen, full av overraskelser på en måte.

Han hater børsten, men digger å bli ferdig!

Vel vel, han kom hjem fra butikken med loff og reker, og mens de tinte gikk eg i dusjen. Det ble en helt underbar middag med vin til, selv om eg er noe stressa over å spise skalldyr inne. Vi fikk da vaska kasta alt søl og skall temmelig fort, og etterpå klarna det opp så vi kunne gå ut og nyte kveldssola. Eg børsta Tassen, mens Doc gikk over bobilen som har rulla flere hundre mil denne turen. Så kom kvelden.

 

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

2 thoughts on “Doc er en forunderlig type

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top