Farlig luksus…

Da eg dro på jobb i morges var det litt yr i lufta, bare akkurat nok til at eg lot viskerne gå på laveste hakk. Østlendinger ville sikkert ha kalla det regn, men det var bare såvidt at det kilte litt på nesa. Eg var uansett strålende fornøyd, det smelta jo snøen mer og mer. Når man jobber inne på et stort lager ser man ikke så mye til været, men da eg satt i kantina fikk eg til min store forskrekkelse se fallende snøfnugg.

Når vinteren blir så lang at man sitter med lampen på hele kvelden, eg må ha lys!!!

Heldigvis var det så bløtt at det å kjøre opp nye skiløyper på dette ville vært bortkasta da rulleski ville vært eneste alternativ. Det kom ned ferdig smelta, la seg ikke, så eg tok det hele med knusende ro. Likevel følte eg et sterkt behov for litt sol og D-vitamin, det var jo fortsatt surt og grått ute, og nå som intervallene på medisinen min mot crohns har økt fra seks til åtte uker får eg mer eksem. Etter jobben stakk eg dermed til Jessheim for å ta sol, men først måtte eg handle litt.

Best å holde øynene lukka, bra bilde blir det ikke uansett i den kuvøsa!

Det ble en trivelig runde på polet, for vi skal jo i 50 årslag til helga, og da drikker vi ikke akkurat saft. Deretter tusla eg innom en matbutikk og henta hjem noen raske måltider, før eg gikk ned til solstudioet. Nå er ikke mitt mål å framsnakke og romantisere solarium her, eg tar hovedsakelig sol fordi eg har atopisk eksem. Eg holder det i sjakk med max 15 min solarium i uka, og det er ikke engang hver uke eg gidder.

Det gjør helt klart noe med vond kropp å ligge der da.

Det er ingen hemmelighet at solarium er veldig kreftfremkallende, spesielt i ung alder, men visste du at man også risikerer skader på synet? Om det er fargen du er ute etter vil eg absolutt heller anbefale DENNE da den er grei å bruke og gir fint resultat. Har du andre årsaker til å ta sol bør du snakke med legen din før du betaler 120 kr for å ligge 15 min i ei «kreftkuvøse» på Brun og Blid. Legen vil raskt kunne konkludere om litt sol kan hjelpe, eller evt ha motsatt effekt.

 

Snap/insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top