Fredagen kom brått på!

Tar denne uka aldri slutt? Det var tanken min da alarmen begynte å kime for tredje gang i morges. Rulla meg ut av senga, sto opp, gnikka på meg DENNE, og kom meg på på ett eller ukjent annet vis på jobb. Etter korona har eg slitt med å stå oppreist over tid, og siden det er hva eg stort sett gjør på jobb, var nå beina helt gelé. Håpte bare på en rolig dag. Rolig? Nuvel, med halve avdelingen på ferie eller syke, da ble det alt annet enn rolig.

Det fine var at da kunne eg tilby meg å gjøre noe annet, og slapp stå stille. Joda, litt sliten i dag også, men mye mindre smerter, så dagen gikk mot alle odds meget greit. Og hjemme var det ingen ting som gleda meg mer enn at kjøttdeigen måtte tines så eg kunne ta en time på sofaen! Doc lå like ved og like slapp, mens Tassen veksla mellom hvem han søkte oppmerksomhet hos.

Sofagrisene!

Dagens middag var ikke helt 100% bankers da eg handla i går, men vi begge ville ha taco. Det vil si, Doc liker ikke taco, så vi lager det med fajitakrydder i stedet. Bare å frese kjøttdeigen, ha i paprika, purreløk og mais, steikes litt til. Deretter blandes krydderet i, og til slutt en god neve ost. Ja, den rører vi inn, blir sjukt godt!

Denne mørja hadde vi i tacoskjell sammen med kinakål, agurk, tomat og rømmedressing. Har du ikke prøvd denne versjonen har du faktisk gått glipp av noe! Og resten av kvelden har vi lagt i horisontalen med iste, chips og smågodt. Digger fredager! God helg da!

 

@docogdask

2 thoughts on “Fredagen kom brått på!

  1. Taco er supergodt ! Vi hadde oppigjenvarmet lasagne i går kveld 😀
    I dag er det lørdag og tja… pizza… nei vet ikke helt…. vi skal i allefall på en konsert 😀
    GOd helg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top