Godt brukt soldag likevel!

Første tanke da eg slo opp øynene i morges var «klapp igjen nebbet Tassen, det er lørdag». Ah, hvilken fryd du! Vel, eg sto opp som vanlig, men da Doc sto litt for blid på kjøkkenet og serverte egg og baken øyna eg en baktanke. Lot det bli, og satte meg pent i stua mens eg fortærte denne herligheten av en frokost. Det var jo godt må skjønne, og ingenting får ødelegge et måltid for meg, og det vet til og med Doc.

Mornings muttern!

Så fort bestikket landa på tallerken satte han blikket i meg; «du vet hva vi skal drive med i dag?» Off, da slo det meg som et strømgjerde i nakken! Dagen i dag var ikke beregna på late timer med vin i sola iført en sånn HER deilig kledning, for nå var Doc ferdig å kløyve all veden, hvilket betyr at eg måtte være med å stable. Han gikk ut mens eg måtte fatte mot, og under 20 min etter kom eg diltende bak.

Denne veden har alt varma fire ganger, ved hogging, frakt hjem, kapping, kløyving, og stabling!

Sola var rukket å komme seg opp, og den varma alt litt, så da røyk genseren før kl 11. Vi bytta på å stå i låven og stable, og å fylle og kjøre trillebårene, så fikk vi litt avveksling. Skal nevnes at begge deler tok et godt tak i korsryggen, men med den svære haugen vi hadde her kunne vi ikke gi oss på tap heller. I morgen er det spådd møkkavær, så dette måtte gjøres i dag.

Gidder ikke fryse i vinter vi!

Det ble naturligvis lagt inn noen pauser til å slukke tørste og sult med vann og Gorbys, og litt prat om vær og vind med naboen, men ellers gikk det i ett bankende kjør. Aner ikke hvor mange vendinger det ble med, men vedrommet i låven er fylt opp, samt tre bur. Etter nøye beregninger har vi kommet frem til godt og vel 14 kubikk ved, to vonde rygger, tre vonde føtter, noen oppbrukte armer og fingre, og dæven så god trim! Hvem trenger treningsstudio når man kan stable 14 kubikk ved på 5-6 timer i sola?

 

Snap/insta

4 thoughts on “Godt brukt soldag likevel!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top