Han falt fire meter!

Regner med alle har sine rutiner om morgenen, det har i alle fall vi her. Vanligvis står Doc opp først, og hva han gjør før han drar på jobb vites ikke, for da er undertegnede fortsatt i koma med tlf slumrende for tredje gang. På fjerde vekking begynner eg å kvikne til, og på femte får eg panikk, da er eg egentlig litt seint ute.

Morgenstund med hvitt gull i grunn

Så er det bare å ta en kattevask med en vaskeduk, og få på klærne. Gjerne litt deodorant innimellom der. Videre er det tid for litt medisin som slukes i samråd med duggfrisk Pepsi max, mens Tassen spiser frokost, og til sist en kjapp tur så Tassen får både markere turløypa og legge ei bombe eller to.

Alt dette tar sjelden mer enn 20 min, så er eg klar for å rulle avgårde mot jobb. Men i dag tok det noe lenger tid, fordi både Tassen og eg ble riktig så fascinert på vår morgentur. Altså vi snakker Disneyopplevelse på høyt nivå her.

Båndet til Tassen henger ute på veggen her, han har blitt så lydig at han vanligvis står stille på plenen til vi har fått det på han. Da eg åpna døra i dag frøs han rett og slett på trappa! Eg fikk fort øye på hvorfor, det sto et ekorn ved vannskåla hans på trappa. Ja, Tassen har vannskåler over alt, skal ikke lide noe nød her!

Før Tassen fikk summa seg løp ekornet over plenen og opp i et tre, hvor det satt et ekorn til. Det var jo Snipp og Snapp som var ute og lekte, skikkelig søte, og ikke så veldig redde. Fikk båndet på Tassen, og vi begynte vår vandring, som er forbi det treet. Snipp og Snapp fulgte nøye med mens de hoppa rundt og tøysa i treet.

Den greina er fire meter over asfalten!

Da vi passerte treet snudde eg meg for å se på de, og helt tilfeldig fikk eg da se at Snipp glapp taket på ei grein. Snapp satt igjen med redsel i blikket og veiva med framlabbene, så ut som han prøvde å få tak i kompisen, men det var for seint. Snipp falt rundt fire meter rett i asfalten med et skikkelig klask, landa like ved Tassen så han skvatt og hoppa en halvmeter, før han igjen ble stiv av skrekk.

Kjente det stakk i magen og vurderte å sjekke tilstanden, men da spratt Snipp opp, og var raskt oppe i treet med Snapp igjen. Det hadde gått helt fint med han, og Tassen så på meg med store øyne «Hva skjedde egentlig nå muttern, og hva var egentlig det». Vi rusla videre så Tassen fikk gått på do, og da vi kom tilbake var både Snipp og Snapp borte vekk. Håper vi får se de igjen, for de var jo litt artige og veldig fine.

Snipp Snapp snute, så var både ekornene, Tassen, og eg i rute!

 

 

 

 

10 thoughts on “Han falt fire meter!

  1. Hadde vært SÅ mye mer behagelig å lese bloggen om du ikke hadde midtstilt tekst 🙈 Leser daglig, men blir så rotete når den er midtstilt på teksten..

    1. Takker for tilbakemeldingen! Selv føler eg det ser mer ryddig ut sånn 😅 Kan jo alltids prøve meg litt frem og se hva både lesere og vi selv her i huset synes 🤠

  2. Hei.
    Digger bloggen deres men føler det blir mye negative ting som skjer eller negative ting i seg selv. Savner litt mer den gode stemningen og positive instillingen. Nå er det nesten noe negativt i hvert eneste inlegg.

    1. Hehe skjønner den veldig godt. Men nå har det seg slik at både Doc og eg sliter med autoimmune kroniske sykdommer som tar enormt mye energi, samtidig som vi begge jobber. Jobbene skal ikke deles for mye av på bloggen, og etter jobb ligger vi mye på sofaen tom for krefter. Da er det ikke så mye mer spennende enn de små tingene igjen å skrive om 😅 Nå er målet å holde det ekte og ærlig, så vi gidder ikke pynte på noe fasade her.

  3. Livet er ikke det værste vi har og om litt er kaffen klar☕😉 synes en må blogge om det livet enn har da blir det ærlig å redelig,, bra syns æ hilsen en sørlending med ujavn kapasitet👍🏻😁

      1. Synes det er veldig trivelig å lese, det dere oppleve hverdagen, fortsette slik👍😉 å de som må klage å sutre kan se en annen vei, har ikke opplevd noe negativt her inne enda, æ her er kun helt ærlig. Fortsette slik👍😉❤

    1. Er ikke så mye spennende å skrive om nå med korona i verden og alt er stengt 😅 Vi får jo ikke reist på fest, utenlandsferie eller konsert, så da er det bare de små tingene i hverdagen å skrive om. Men skulle du ha noe ønsker om hva vi kan fortelle om er det bare å si fra 🤠

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top