Hastetur til Ahus!

Nå som denne uka likevel har handla litt om mat og lunsj, så passer det seg å starte med at eg hadde med tortillalefser i dag. De var fylt med masse greier, både pålegg og grønt. Da eg nærma meg ferdig på jobb sendte eg mld til Doc for middagsplaner, og i samme mld lurte eg inn et hint om takeaway. Kort fortalt, det ble sushi til middag. Er for lettvint vettu, i motsetning til veien hjem i dag hvor det var veiarbeid og omkjøring så nært hjemme at eg faktisk så huset!

Hit, men ikke lenger. Du ser nesten hustaket rett over nærmeste skau bak søpleskuret.

Etter maten fikk eg det brått travelt, tlf vibrerte, og skjermen viste at eg hadde time på Ahus fordi eg er med i NorVac, en studie om vaksine. Kasta meg i dusjen og skrubba rubbel og bit i en heidundrende fart, for så å vrenge Forden ut fra gårdsplassen, ja, påkledd, vel å merke. Med bare tid og vei var det ikke lagt inn i beregninga at det var lang kø på E6, som viste seg å være glanekø fordi en bil sto på veiskuldra.

Vel fremme på Ahus var det lett å finne parkering i dag, tydeligvis ikke like mye som foregår kl 18 der inne. Var verre å få kjøpt parkeringsbillett, det var der det skulle hope seg opp nå. Med billett sirlig plassert på desjbordet kunne eg omsider entre sykehuset kl 18.05.

Satt nå her og blomstra et godt kvarter før eg oppdaga at eg hadde gått feil…

Gikk i kappgang rett på B101, som det sto i innkallingen, men her var det ikke ett menneske å se. Det sto to tlf nr på skranken, så eg prøvde å ringe de et par ganger. Etter å ha stått der i et godt kvarter fant eg ut at det sto et tlf nr i innkallinga på mailen, så eg ringte der. Jepp, eg hadde gått feil. Det var B101 som var ansvarlige, men eg skulle møte på forskningslab’en. Logisk nok.

Nesten 25 min forsinka var eg på plass. Her rapporterte eg inn samtlige bivirkninger på vaksina, og ga litt blod til denne forskningen. Som nevnt en eller anna gang tidligere, så er eg med på en studie om hvordan koronavaksina og Infleximab (medisinen mot crohns) påvirker hverandre. Og så får eg så oppdateringer på hvor mye antistoffer eg har, hvilket er veldig praktisk nå som samfunnet er åpent og eg fortsatt går på immunhemmende medisin.

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top