I morgen skjer det!

Sitter her med nervene i høyspenn og gruer meg. Skal gjøre noe av det aller mest ubehagelige eg vet om. Nesten så eg kaster opp av å tenke på det, det svimler faktisk for meg nå som det nærmer seg. I morgen skal eg operere hjertet.

Dette er skummelt…

Har nevnt det i bloggen tidligere, men kan forklare det kort igjen. Alle har en sinusknute, den kan beskrives som en liten strømknapp. Sinusknuten gir et lite støt til hjertemuskelen sånn at den pumper blod ned i årene som fører det ut i kroppen.

Eg har en ekstra sinusknute som sitter litt lavere, og denne gjør at hjerte mitt av og til pumper blodet i feil retning. Dette er til tider fryktelig ubehagelig, ofte vondt, og konstant merkbart.

Nå skal endelig dette fikses i morgen, men det er jo så klart en bakdel. Eg som knapt nok tåler at noen pirker ut ei flis i fingeren min, skal nå være våken under hele operasjonen, som kan vare i ca 4-6 timer! De går inn via lysken og må stimulere hjertet for å finne denne ekstra knuten, for så å fjerne den.

Etter operasjonen må eg i karantene igjen, blir noen lange uker…

Tanken på å ha kirurgisk verktøy en halvmeter inn i kroppen, og i hjerte i mange timer, gjør meg fysisk uvel. Og på grunn av sånn som smittefaren er i verden nå, får eg ikke ha Doc med på sykehuset. 

Det positive er at eg har holdt meg i frivillig karantene hele påskeuka, og ikke har noen symptomer på Covid19. Det ser ut til at eg slipper enda en utsettelse, så i morgen tidlig skjer det altså. Ønsk meg gjerne lykke til, og kryss fingrene om du vil.

 

Tiktok / Insta / Snap

114 thoughts on “I morgen skjer det!

    1. Masse lykke til, dette går så bra skal du se 😉 har en mann som har gjort noe lignende og han kvidde seg noe helt forferdelig. Men det viste seg var helt unødvendig, for det gikk så greit så 😊
      Så masse lykke til imorgen 🌹

      1. Lykke til. Har operert flere ganger så de veit hva de driver med. Det kommer til å gå fint😍😚

    2. Lykke til! Har gjort det samme som deg med hjerte operasjon. Men jeg måtte tette igjen et hull i hjerte. Skulle ta 2 timer men endte med 4 da dem mista proppen i meg.

      1. Masse lykke til. Det kommer til og gå så bra så, husk hvor flinke leger på norske sykehus er. Du får sikkert beroligende med en gang du kommer, så er det plutselig over. Lykke til.👍😎

      1. Ønsker deg av hele mitt❤ masse lykke til i morgen. ALT VIL BLI BRA🥰

  1. Masse lykke til 💖 Skjønner din uro. Hjerte er hjerte. Men vi krysser fingrene for at dette kommer til å gå helt fint. Sender deg en varm og støtte klem 🥰

  2. Dette går kjempebra, kommer nok ikke til å merke så mye til det, og har en lang lang samtale om livet, med den som sitter ved hodet ditt under inngrepet. Er ikke farlig 😉 ønsker deg masse god bedring 🙂

    1. Vet det vanligvis ikke er noe farlig, men det er ubehagelig 😅🙈 Og nå med ekstra smittefare blir man jo litt engstelig bare 😅 Men takk 🥰

  3. Masse lykke til i morgen ❤
    Dette fikser du! 👍❤
    Du får tenke på at dette har personalet på sykehuset gjort mange ganger, og dei er vant til å håndtere ulike reaksjoner/følelser fra pasienten 🙂
    Med tanke på smerter/ubehag du har hatt inntil no, så klarer du dei timane på operasjonsbordet 🙂❤

      1. Hadde d vert meg måtte jeg vært dopa ned.men ønsker deg lykke til og god bedring

    1. Hei i natten 🙂 Min datter fikk meg til å tenke, etter og ha lest ditt innlegg. Nå har du mere enn nok å tenke på, men kan du ved en senere anledning, sende meg melding på hva symptomene dine er…Jeg har vært til utredning lenge pga store ubehag..( kjennes ut som elektriske støt mot hjertet) og at innimellom hjertet er “løst”. Tatt EKG, men de fant ikke noe galt. Alt dette fører til kvalme, oppkast når det er som verst..Angst for hver gang “støtet” kommer. Har aldri hørt om Sinus…Ønsker deg alt godt i morgen..🌹Dette går nok bra 🙂 Du er ung og sterk 🙂 Heier på deg og god bedring ❤️

  4. Ønsker deg lykke til. Norske leger har fixet meg 2 ganger p.g.a. hjerteinfarkt. I tillegg har de vært inne å sjekket (angiografi flere ganger). Nå er det bytte av 2 klaffer med full åpning i front som står for tur. Jeg gruer meg ikke, jeg stoler fullt og helt på de som holder meg i live. Jeg er forresten ingen “supergæmliss” med mine 54 år. Stå på, det går bra 🙂

  5. Tror at du har et så godt og varmt hjerte så dette vil gå bra. Ønsker deg alt godt og lykke til.🥰

  6. Hei!
    Jeg har vært gjennom nesten det samme i en alder av 47. (radiofrekvensablasjon av atrieflimmer).
    Fikk medikamenter som gjorde meg “fryktløs” og morfin underveis som gjorde at jeg slumret meg gjennom større deler av operasjonen som tok 6 timer. Kateterisettingen i lårene husker jeg lite av.
    Så dette går bra. Det som var slitsom var at å måtte ligge dønn i ro i en del timer etterpå .

    Lykke til ! det blir digg å få fikset opp i sikringsskapet til hjertet.

  7. Lykke til😃💐❤️Skjønner du gruer deg🙂men hjertelegen er så flinke❤️Jeg fikk hjerteinfarkt og måtte være våken og de gikk inn i åren i armen .det var faktisk interessant og se hvordan de jobbet🙂sender deg masse gode tanker og tenk på at du vil få det mye bedre❤️

  8. Masse lykke til ❤️ Tenker DOC sitter på venterommet under hele inngrepet og krysser alt han har for deg 😘❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top