Ikke moro å klargjøre bobilen

Hjertelig takk for så mange fint ord og mye omtanke, det gjør godt. Ting har gått greit her i dag, det er egentlig fint at menneske som er mett av dage kan få sovne stilt og fint inn og få sin hvile. Bestemor var jo opptatt av at alle skulle kose seg, så eg er sikker på at hun fortsetter å kose seg der hun er nå. Kanskje hun til og med møter noen kjente og kjære hun ikke har sett på lenge?

Begravelsen er på tirsdag alt. Vi drar selvsagt hjem for å ønske henne lykke til på reisen, og få være litt med familien, hvilket er godt i sånne tider. Det blir litt travelt, men det fikser vi. Bobilen skal på EU kontroll mandag, og vi drar like etterpå. Doc har stått på og fått bilen klar, og i dag har vi vaska den både utvendig og innvendig. Eg skulle egentlig dra og kjøpe DENNE i dag til begravelsen, men rakk det ikke, så eg må finne noe i skapet.

Tok litt lenger tid i dag enn vanligvis.

Vanligvis er det kjempemoro å vaske og klargjøre bobilen for tur, men i dag sleit eg litt. Er veldig frynsete, så eg føler meg sliten, og tårene ligger helt klart lettere. Når man klargjør bobilen for å dra i begravelse til noen som har betydd enormt mye i livet, da er det ikke mye moro.

Da eg bytta sengetøy kom tårene igjen. Hver gang eg som barn var på overnatting hos bestemor pleide eg å vekke henne med et kyss i panna. Det nyvaska sengetøyet i bobilen lukta akkurat som senga hennes på hytta.

Bestemor og besteHarry kom i bryllupet vårt sammen med onkelen min i bobilen hans, og det ble eg også sittende å minnes. Bestemor hadde kosa seg så mye i den, og skrøyt over hvor smart det var med bobil. Hun var overraska over hvor lettvint alt var, og ikke minst praktisk. Der har hun helt rett.

Glad for all tiden eg fikk med superbestemor.

Da eg tørka av TV i bilen kom eg på den gang hun skulle lure folk med at vi hadde møtt kjendiser. Eg måtte sitte fremfor TV så hun kunne ta bilde av meg og de som var på TV, du kan jo tenke deg hvor mange som beit på det med de svære pikslene på 90 tallet! Men vi lo likevel. Ble alltid mye latter når vi møttes, både som barn og voksen. Ja, det er mange minner, men absolutt bare positive, morsomme og gode sådan.

 

@docogdask

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top