Kjøttpudding a la Dask!

Middagen i dag ble hjemmelagd kjøttpudding, hvilket eg sto for. Har du ei sånn HER gjør jo den hele jobben, eneste kjedelige er å måtte vaske den etterpå, for eg er lat. Puddingen er passe fast, litt saftig, og veldig god! Du trenger

500 g kjøttdeig
0,5 dl melk
1 ss mel
1 ts potetmel
1 ss olje
1 egg
1 sjalottløk
2 fedd hvitløk
0,5 ts dijonsennep
0,5 ts rosmarin
Salt og pepper, og ellers krydder du liker

Ordentlig god søndagsmiddag!

Rasp løken smått og finhakk hvitløken, og ha alle ingredienser i en blender. Eg kjørte den i ca 10-15 min på middels styrke for å få en fin masse. Vil du ha det grovere setter du ned styrken eller kjører det litt kortere. Bare pass på at det blander seg godt.

Fordel deigen i en smurt brødform. Leieboeren vi hadde tidligere lærte meg det geniale trikset å «tørke av» smørpakken med papir for så å gni det i formen, lettvint og lite går til spille.

Dette steikes på 180 grader i ca 35-40 min, men følg litt med, ikke alle ovner er like dårlig som vår! Etter steiking er det litt kraft i formen, det er godt i brun saus til, og ellers poteter og det du liker av grønnsaker til!

 

Snap/Insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top