Klar tale!

Hei igjen ja, det er eg som er Tassen, det mest dyrebare mine mennesker eier, ja til og med viktigere enn huset. Nå har eg ikke skrevet på en stund her, er nok fordi menneskene mine sier eg har blitt voksen og rolig. Men altså når de er sliten og slapper av vil jo eg også slappe av, da lader eg opp til skikkelig raptus seinere på kvelden. Ja, må jo fortsatt herje og være litt tullball av og til, da ler menneskene.

Hei! Eg er Tassen!

Om du har sett meg før tror du kanskje eg er en japansk spisshund, men det er eg ikke selv om de ligner mye på meg. Eg er nemlig en mittelspitz, altså tysk spisshund. Hørtes ikke det flott ut? Det er litt flott, faktisk så flott at eg kan være jålete selv om eg er gutt. Det passer meg ypperlig, for med all denne pelsen er det noe dritt å gå på do. Av og til når menneskene lufter meg setter møkka seg i pelsen bak, og de blir like glad hver gang eg løper frivillig rett i dusjen for å bli vaska. Hater virkelig å ha møkk i pelsen!

Det er egentlig ganske deilig å være en mittelspitz, man kan gjøre akkurat hva man vil uten å bli sett rart på. Ja bortsett fra å bite noen eller ødelegge møbler og sånt da. Største forskjell på mittelspitz og japansk spisshund er at vi kan være alle farger, mens en japaner er hvit. Vi har også veldig sterk personlighet, er gjerne høylytt, og elsker alle mennesker. Det er befriende å bare være seg selv og bli godtatt for det. Eneste som kan være litt kjedelig for menneskene mine er at pelsen henger seg fast på alt annet enn meg, så de må støvsuge ofte.

Bare gjør som meg!

Når man tenker seg om så har mennesker mye å lære av oss mittelspitzer. Vi er fargerike, rare, jålete, høylytte, mye energi, sterke personligheter, grådige i matveien, veldig annerledes enn de fleste andre hunder, men samtidig digger vi alle. Sånn er det med mennesker også, det er så mange forskjellige varianter, men likevel er de aller fleste bare snille godhjerta mennesker så lenge man gir de litt tid. Bare gjør som meg, vær deg selv og vis masse glede når du møter nye mennesker, og vær litt åpen og ikke døm!

Følg gjerne menneskene mine på sosiale media, de deler også litt av meg der!

Snap / Insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top