Kompromiss hvor kona får viljen sin!

Du leste kanskje i går om de sjuke planene som gikk i vasken på grunn av den sjukt humørsyke magen min? Fikk ikke gjort en dritt vettu. Men som eg også skreiv, formen kom seg etter noen timers soving på sofaen. I dag har formen virkelig vært på topp her, og eg kunne sette i gang med planene på formiddagen.

Selfie med selveste nissefar! (Fra Felleskjøpet i fjor)

Eg gikk på med nebb og klør, måtte rekke alle overflater med spylervæske og tørkerull før Doc stakk ut. Han skulle ut og henge opp noen lys på veggen her, og da skulle han ha med Tassen ut i båndet for at eg skulle få fred til å ta gulvene. Dette gikk jo unna raskere enn forventa, og så fort gutta stakk ut i hagen dro eg frem støvsugeren.

Det skal ikke så mye til, men det må være litt rødt!

Da eg skulle vaske gulvene fant eg ikke vaskebøtta, den har nemlig Doc brukt til helt andre ting. Ja altså, om du absolutt må vite det, så ble den brukt som pissoar da Doc hadde en kort dårlig periode i høst, hvor han ikke orka trapper på nattestid. Bøtta ble siden pensjonert, og dermed måtte eg improvisere med grønnsåpevann i kjøkkenvasken. Gulvene ble gullende reine, og hele huset lukter fresht av grønnsåpe og Biltema spylervæske!

Og masse lys!

Da Doc og Tassen kom inn igjen begynte de med middagen, mens eg, som hadde et større formål med denne helga, gikk og småtrippa. Nå skulle nemlig julepynten frem! Doc mente det var litt tidlig, men mitt argument om at vi er to som bor her, og han måtte ta hensyn til min juleglede, fikk greit gjennomslag. Eg fikk pynte i fred, med røde løpere, nisser i hopetall (vel, bare de få eg fikk lov å dra frem da), og masse lys.

Er virkelig en flott nissefar!

Det er ikke til å legge under en stol at julepynt og masse lys gir en ekstra lykke! Nå er det så trivelig her at eg måtte ta meg et meget velfortjent glass med vin, har funnet frem litt ostepop, og da skulle alt være klart for å bare nyte resten av denne helga!

 

 

 

 

Insta / Snap / TikTok

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top