Mat

Lykken var en kald klump

Jess, da er vi i gang med munnbind og avstand igjen, og det gjelder naturligvis på jobben også. De har forresten fine tøymunnbind til en vettug penge HER nå. Helt greit, det er ikke det verste som kan skje, da synes eg mer synd på utelivsbransjen som nå fikk 3,5 timer til omstilling på en fredagskveld. Men over til noe mer positivt. Personlig har eg noen gode nyheter å fare med, noe å faktisk skrive hjem om.

Vi har jo kule munnbind på Ahlsell da!

Som nevnt i går ble eg ikke helt ferdig med julehandelen, blant anna mangla eg det omtalte delfiafettet. Men først fant eg en god grunn til å stikke innom Biltema, eg måtte ha sprøyteposer og tut. Med munnbind over nebbet gikk eg målretta inn og fant sprøyteposer til en vettug pris, og jaggu fant eg mye annet rart også, så prisen utjevna seg raskt.

Vel vel, turen gikk videre. Siden eg ikke hadde fått noen svar enda på hvor de kunne ha igjen dette berykta delfiafettet gjorde eg meg opp ei lita reiserute i hode, over hvilke butikker eg skulle sjekke. Første stopp ble naturligvis Rema siden den ligger like bortenfor Biltema. Joda, kunne nok sjekka jokeren på industrifeltet, men den er liten og har ikke store utvalget.

Se bort ifra at eg er gal i blikket her, men du ser det er tomt på øverste hylle midt under M’en, for eg tok siste!

Dro igjen på munnbindet og entra Rema. Nå var det ikke noe annet enn delfiafett eg skulle ha, men fant likevel middag til i morgen på vei ned til meieriskapet. Det blir forresten kjøttdeig og salat i pitabrød, klassikeren fra 90 tallet. Deretter var det beine veien til smørhylla. Skuffelsen slo meg i magen da eg ikke fant delfiafettet. Men hva var det som skjulte seg bakerst på hylla ved siden av smulten? Én siste pakke delfiafett bare til meg, lykken var til å ta og føle på, en kald liten firkanta klump på 250 gram!

Og som om ikke det var nok, så er det en gladsak til. Da eg fikk crohns var det mye eg måtte kutte ut fordi eg fikk så vondt i magen. Skulle kanskje trodd at løk og chili ville være verst å slutte med, men verre var det med sitrusfrukt. Hvert år har eg testa ei klementin, og hver gang har det gått riktig ille. Men ikke i år! Eg prøvde først ei, så ei til, og ca 40 klementiner seinere denne uka har eg fortsatt ikke vondt. Eg tåler sitrusfrukt igjen, og bare gleder meg til påske og appelsin i solveggen! Men først julebakst!

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

2 thoughts on “Lykken var en kald klump

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top