Mat

Middag og gasbind

Herlighet altså, middagen i dag! Ja vi kan jo starte på jobben i dag, det var nå en helt vanlig dag da. Sånn i 10 tida begynner eg vanligvis å bli sulten, så i dag kjøpte eg litt salat i kantina på den tida. Til lunsj hadde eg tenkt å fråtse i fredagspizzaen i kantina, men på grunn av noen rykter om middagen hjemme ble det en salat også til lunsj. Arbeidsdagen gikk raskt unna, og eg kunne kaste meg i bilen mot hjemveien. Nå var det jo kommet litt snø på veien, hvilket gjorde at eg ble litt forsinka, men det var visst maten også. Altså perfekt timing.

Spørs om det er ørevoks og tannråte på denne karen?

Da eg åpna døra hjemme slo det i mot meg, en deilig duft av jul. Neida, det er riktig nok ikke jul enda, men av og til er det lov å jukse litt. Mine foreldre har tatt turen over fjellet, og med seg i bobilen hadde de smalahove. Min livrett! Det er så godt det, at eg måtte rett inn på badet og bytte til joggebukse for å få bedre plass til etagilde. Ja eg har fortsatt blemme på tunga, men det skulle ikke hindre meg i denne nytelsen. Eg spiste bare litt saktere enn vanlig, ikke mindre. Og det ble is til dessert også.

Måtte polstre han far

Like etter maten var det fire stapp mette mennesker i sofaen, eneste som enda var litt aktiv var Tassen. Han ville leke med «morfaren» sin, og når Tassen vil leke, må man leke. «Morfaren», altså min far, satt fint i sofaen og holdt en liten bamse litt høyt, Tassen hoppa naturligvis etter denne bamsen. I det Tassen hoppa klarte han å klore fatteren på armen, og lagde ei 12 cm flenge, som vi måtte lappe etter beste evne. Ikke noe alvorlig da, men det spøkes med at det er Doc som driver å klorer etter mer akevitt – noe som nesten kunne vært sant.

Ellers har vi det meget bra nå, hva som skjer i morgen er det ingen som vet nå. Og med dette ønsker vi alle ei riktig god helg!

One thought on “Middag og gasbind

  1. 😲Smalahove kan jeg styre meg for men jeg har smakt på det i min tid på sjøen 😁😁
    God helg til dere🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top