Nakensykling?

Det ble et lettere pinlig besøk på sykehuset i dag da eg skulle inn og sjekke hjertefeilen. Det er nok helt normalt for mange, men første gang man tar disse testene kan det bli litt flaut og lattermildt. En hjertespesialist er godt vant til denne settingen, de gjør det jo daglig, det hjelper jo litt da.


Eg starta dagen med to timer på jobben før eg reiste til Aleris, hvor undersøkelser og tester skulle foregå. Legen var opprinnelig bergenser, så vi fikk brutt isen litt før første undersøkelsen starta. Det var veldig greit, for eg måtte kle av meg alt på overkroppen. Han ville ta ultralyd av hjerte mitt. Greit. Eg la meg på benken i full pupp, og legen starta undersøkelsen. Alle som har tatt ultralyd vet hvor kald den geléen kan være, så eg ble litt bekymra for «stiff niples», men det slapp eg heldigvis unna.

Nei, eg vet ikke hva alt dette betyr, men det var fascinerende

Neste steg var EKG, da fikk eg mange elektroder på kroppen. Følte eg hadde glidd rett inn i en Matrix film der eg lå, helt til eg så nedover kroppen min og kom på at eg overhode ikke er noe atletisk. Vel vel, så var det tid for dagens store skrekk, sykkeltesten. For å belaste hjerte litt under målingene må man sykle med alle disse elektrodene på kroppen, i tillegg til blodtrykksmåler. Det ble dermed ikke rom for noe t-skjorte eller bh i denne øvelsen, bare arbeidsbuksa. Det å sykle med motstand i bar overkropp ser virkelig ikke bra ut i utgangspunktet, og når man er en voksen kvinne med originale D cup pupper hjelper ikke det noe særlig.

Tanken slo meg å filme dette, siden det må ha vært et syn for guder, men slo den fort fra meg da puppene mine ikke trenger å havne på sosiale media. Og der sto det en voksen mannlig hjertespesialist og ei voksen kvinnelig sykepleier og fulgte nøye med. Lot tlf ligge fint i lomma. Det var jaggu godt det var så tungt å sykle, så rødfargen i fjeset ikke skulle forveksles med flauhet.

Digger forresten sofaen på venterommet, fresh farge! Prøvde å finne den på nettet, men det nærmeste eg kom var denne sakkosekken HER

Til slutt kunne eg kle på meg og få dommen, om eg ble EU godkjent da. Ja for legen sammenligner hjerte mitt med en bilmotor, selv om delene er helt korrekte og passer perfekt sammen kan den fuske litt. Hjerte mitt har god fysikk, men det var visst noe eg ikke helt forstod under sykkeltesten. Skal inn igjen om halvanne uke for flere undersøkelser, satser på å bli EU godkjent da!

Snap / Insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top