På legevakten i natt!

Steike så fort tida går! Synes å huske at det var så forbanna lenge til jul, og det føltes som om vi aldri kom til å holde ut så lenge. Nå er den plutselig like rundt hjørnet, og vi har fortsatt ting vi skulle ha gjort her. Heldigvis skal eg bare jobbe tre dager denne uka, så eg skal da få unna mitt. Satser på at Doc også får unna sitt, tross en strek i regninga i natt.

Det ble altså en tur til legevakta igjen, ja det begynte jo å bli en stund siden nå. Doc har hatt smerter i bringa i det siste, og da er det best å sjekke. Etter måling av blodtrykk og puls, en crp og EKG, kunne legene utelukke hjertetrøbbel. Det var bare litt høyt blodtrykk, noe som vi egentlig visste fra før. Så dette var jo godt å høre. Det så ut til å kunne være noe muskulært, evt noen nerver som ligger i klem. Men vi vil benytte sjansen til å skryte av nye legevakten på Jessheim, det var en veldig trygg og god atmosfære der. Fine lokaler, hyggelige og flinke leger, og null venting. Akkurat det siste kan ha vært flaks da.

I fare for å høres ut som to pensjonister; vi har nok begge hatt godt av en festfri periode nå. Men det skal nevnes at legen kalte oss ungdommer, jo altså «Ungdommen nå til dags, har tid til å ta bilde mens man sjekker hjerte». Han hadde i alle fall mer humoristisk sans enn legene i Kristiansand hadde da eg stumpa en sigarett i øye på Doc, mer om det HER.

Så var det dette med pakking da, siden vi skal til familien til Dask noen dager i jula. Der blir det jo (som tidligere nevnt HER) tidenes julebord, pluss julefeiring, så vi må ha med litt diverse antrekk. Nytter nok ikke å bare ha med joggebuksa nå. Det er jo også noen gaver som skal med. Om eg skulle finne på å lage ei huskeliste, kan du banne på at den fortsatt ligger i lomma når buksa er i vask, så det driter vi i. Og nå er det eg som ligger på sofaen og ikke kommer meg på jobb, begynner å bli slitsomt dette.

Follow my blog with Bloglovin

16 thoughts on “På legevakten i natt!

  1. God bedring til dere begge. Funker ikke selv om dagen, og det går alt for fort til jul! Skal feire sammen men mamma, mormor, onkel, bror og gubben. Gleder meg til det da. En rolig god kveld med bare voksne.
    Håper dere får en jul med lite smerter og noen gode dager.

  2. Masse god bedring 🤗 selv måtte jeg trekke en tann forrige uke og har klart å få betennelse i kjevebenet så her er deg penicillin kur , godt jeg kun jobber fredag,lørdag og søndag denne uken. Er deg ikke typisk slike ting skjer før jul 🤦‍♀️

    Tips til å huske ting du MÅ ha med , lagre det i kalenderen på telefonen feks samme dag dere skal reise , funker her.

    Ønsker dere en super førjulstid videre , og en herlig julefeiring

    1. Huff, det høres vondt ut, masse god bedring 😉
      Og takker for tips! Nå bruker ikke eg kalenderen på tlf så mye, men skal teste det 😀
      Takk, og god jul 🙂

  3. Ojjda. Gott det icke var noe alvorlig Helena. Och med det ochså önskar jag er en riktigt God Jul o ett Gott Nytt År 🤗❤😊🎄🎋🎁🎍🏵💮🌸💐🌹

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top