Resultat av legetime med hjertetrøbbel

Dagen starta med noen timer på jobb, med joghurt og kaffe gikk det greit unna, bortsett fra to anfall med hjertebank da. Det ble jo bare halv dag i dag pga legetime. Som eg skreiv i går, har eg ei stund nå kjent en ujevn hjerterytme, plutselig hamrer hjerte så hardt at det føles som det prøver å hoppe ut. I tillegg har eg blitt mer slapp, og eg har gått med en svak murrende hodepine i snart ei uke. Slikt bør sjekkes opp i.

Arkivfoto – Glemte å ta bilder i dag, dette får duge. Er fra tidligere visitt på Ahus.

Hos legen var det heldigvis ikke mye venting, kom ganske raskt inn. Fortalte hvordan eg opplever hjertebanken, så lytta legen på hjertet, og han målte blodtrykk. Han ble helt klart litt fascinert av alle disse rare tatoveringene mine da, så det ble litt latter da eg forklarte betydningen av de. Men eg måtte videre inn på lab’en. Der tappet de noen glass med blod, ja etter å ha leita etter blodårene mine da, er ikke alltid så lett å finne de på meg.

Tok noen bilder til snap da. Neglelakken min finner du forresten HER

Siste undersøkelse i dag ble et EKG. Har vært med Doc på legevakta noen ganger før, og sett der hvordan det gjøres, så det var jo greit. Men det eg ikke tenkte over var at vi damer må ha av bh’en, ble litt kleint ja. Med bar overkropp og ledninger alle retninger kunne de ta målinger av hjerterytmen. Selvsagt var det ikke noe hjertebank da eg lå der.

Etterpå gikk eg inn igjen til legen, og han så på de resultatene som var klare. EKG’en hadde vist avvik, ikke mye, men nok til at eg sannsynligvis har noe som heter Venstre Grenblokk. Det er mange som har det, og ikke veldig alvorlig. Det er en innsnevring i tilløp til venstre hjertekammer, og derfor slår hjerte ujevnt. Noen merker ikke symptomer i hele tatt, mens noen (som meg) opplever mye hjertebank, slapphet, hodepine og svimmelhet. Dette må selvsagt utredes videre, så legen sendte henvisning til hjertespesialist. Da er det bare å vente på innkalling, så får eg endelig svar der på en evt diagnose. Er foreløpig satt på medisiner for å «roe ned» hjerte.

 

Snap / Insta

10 thoughts on “Resultat av legetime med hjertetrøbbel

  1. Hjertebank, slapphet, hodepine, svimmelhet og diagnose??
    Gi beskjed om resultatet og lykke til 😊

  2. Hei🙂

    Håper du blir fort bra igjen og at dette løser seg fort 🙂 masse lykke til hos hjertespesialisten og masse god bedring 🙂

    Du er ei sterk dame så dette klarer du😀👍

  3. God bedring! Mamma har nettopp vært inne for det samme! Det er ikke uvanlig, å ikke farlig heldigvis! Men bra de følger opp videre! ❤️ God bedring !

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top