Shopping og snøsjokk!

Det er fortsatt alt for mye snø her, og i dag kom det pokker meg 20 cm til mens eg var på jobb, men nå er det i det minste helg og da kan eg døyve det hele med et glass som er fylt helt til randen med vin. Jobben gikk egentlig helt greit i dag, tross at vi bare var to personer på avdelingen. Nei, vi rakk ikke over alt vi ville, men vi ga rett og slett faen i å stresse. Etter jobben hadde eg store planer, hadde sagt fra til Doc at eg ikke kom rett hjem, og han hadde til og med sendt handleliste.

En ting er at eg må betale i dyre dommer for å se, men hva hjelper det om vinteren da? Enda en grunn til å ikke like vinter!

Likevel fikk eg en mld som overstyrte planene. Doc skreiv at potetene var kommet på kok, og at han var sulten. Første tanken min var at nå har den gubben fått demens, men etter kjapp hoderegning kom eg frem til at dagene må nok gå litt i surr for han. Utenfor jobben kosta eg snøen av bilen mens den gikk på tomgang. Vanligvis koster eg absolutt hele bilen, men da snøen var våt og tung orka eg ikke ta hele taket, det seiler vanligvis bak på planet når eg begynner å kjøre.

Fikk min nye iPhone 14 pro i posten i går fordi den gamle er blitt ustabil på batteriet, og måtte dermed innom på Jessheim for å få litt utstyr. På veien dit ble eg så forfjamsa av en fotgjenger som ombestemte seg i siste liten, han var på vei ut i fotgjengerfeltet ved ei rundkjøring, og eg bremsa rolig ned. Da han brått snudde og gikk tilbake flytta eg foten over på gasspedalen uten å få med meg bilen som kom fra venstre. Bråbrems!

Der vettu, der kom all snøen fra taket seilende galant nedover frontruta og endte som Jostedalsbreen på panseret. Eneste reaksjon eg klarte få frem var latterkrampe. Kan tenke deg de kara i den andre bilen fikk seg en god latter av denne gylne blondina som brått mista all sikt! Med viskerne på fullt og halen mellom beina kjørte eg bort og parkerte. Etter tlf var utstyrt etter beste HMS rusla eg videre og kjøpte tre av DENNE, sjekka nøye at det ikke var farge, nekter å gå på den smellen igjen.

Nå er håret godt kura, og skal kures noen ganger til, så kan det kanskje fikses i løpet av neste uke. Siste stopp ble på Kløfta for å sende inn min gamle tlf, og å fylle opp godteskuffa for helga. Diett er bare i ukedagene, alle vet vel at det man spiser i helga ikke teller. Vintervalkene blir snart til vårruller uansett. Etter middagen kom den berømte godteskåla frem (nå er det tilbud på skålene vi har HER), og da den ble satt ved siden av en trist og hengslete ildtopp skjønte eg at til og med eg nå må investere i plast. 

 

2 thoughts on “Shopping og snøsjokk!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top