Skulle ikke shoppe i dag da!

Det gikk unna på jobben i dag, hadde så mye energi at eg fikk nesten gjort et helt dagsverk på fire timer. Utfordringa kom siste halvtimen. At eg ikke lærer! Dum som et brød går eg på med nebb og klør når energien endelig glimter til med sitt nærvær, og brått er den brukt opp for de to neste dagene. Glad eg har DENNE til mygla dager. Var godt eg ikke skulle på butikken i dag da. Eller? Næmmen var det ikke en sms fra apoteket som tikka inn der?

Det er her vi trives best, både Tassen og eg, er kroken vår når vi er slitne.

Dro rett til Kløfta for å hente p-piller. Det har seg sånn at eg ikke alltid merker at det er tomt før det faktisk er tomt, og eg nekter å tro at eg er eneste i verden som glemmer sånt. Nå hadde eg for en gangs skyld klart å sjekke det søndag, og med bare noen få «lykkepiller» igjen på brettet var selvsagt apoteket utsolgt i går, men de bestilte. Da det kom sms måtte eg naturligvis bare hente de før eg glemmer igjen.

Etter å ha takka for meg og ønska damen på apoteket en god dag videre rusla eg bare runden rundt på senteret mot Rema. Der fikk eg se det! Tilbud på garn på nille! Kunne ikke bare gå forbi der da, og det var ikke bare på garn, men pinner også. Da ble det brått litt shopping, og så får vi se om det blir julekjole eller julegenser. Kommer helt an på hvor mye eg gidder.

Kan jo fort bli bra dette da!

Nett innom Rema for poteter, melk og snus, og deretter straka vegen hjem til Doc og Tass. Det gikk ikke lange tida før eg hadde lagt opp 152 masker på rundpinne 80 cm nr 8. Fortsatt like mygla i hode satte eg i gang, og etter å ha rekka opp igjen et ukjent antall ganger fant eg plutselig ut at litt lys kunne funke. Og da Doc stakk på vift med kamerater var alt tilrettelagt for full fokus, og nå er bråtet nederst jaggu meg ferdig! Det blir kjole!

 

@docogdask

4 thoughts on “Skulle ikke shoppe i dag da!

  1. Spennende med strikkeprosjektet ditt – gleder meg til å se kjolen ferdig 🙂
    Hvilken type garn bruker du – og har du oppskrift på kjolen ? Har så lyst til å strikke meg en kjole selv 😉
    Ha en fin dag og god bedring 🙂

    1. Googla frem ei gratis oppskrift, men har endra mye på den. Og eg er så ny på dette at eg ikke aner hvordan eg skal forklare 🙈 Men garnet er Linde Fritid fra Nille 🤠

      1. Takk for svar 🙂 Da får jeg google litt jeg også da og se om jeg finner oppskrift 😉 Ha en fin dag !

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top