Mat

Advent! 1. luke!

Nå har folk alt starta julepyntingen, noe vi ikke gidder. Først skal vi kose oss i denne adventstida. I år vil bloggens adventskalender bestå av om Dask klarer å bli ei skikkelig husmor til jul. Det innebærer jo baking, matlaging, vasking, holde meg litt i form osv. Det vil komme diverse innlegg om hva eg driver med for å oppnå dette, og dere kan jo bedømme om eg har gjort en bra jobb eller ikke, bare å kommentere. I tillegg må dere huske på adventskonkurransen på Facebook, der trekkes vinnere hver søndag frem til jul. Konkurransene vil du finne på «festet innlegg» HER.

1.desember i dag, og det blir lettsaltet torsk til middag, ja det er sikkert enkelt for de som har gjort det en gang i uka i ti år, men ikke for meg. Dette med å ha flere plater på, og flere typer tilbehør. Ja altså poteter, gulrøtter og smelta smør, det er jo multitasking for proffer. Nå er kanskje ikke dette noe typisk mat i adventen, men det er bare så alt for lenge siden eg spiste det sist.

I dag har eg altså skrelt poteter, noe eg vanligvis sjelden gjør. Forberedte alt først, sånn at når Doc var på vei hjem var det bare å sette på platene. Gulrøttene hadde han med fra butikken, så eg kom jo litt ut av det hele når de skulle raspes, så Doc fikk den jobben. Og som seg hør og bør når Dask lager mat, noe må alltid gå skeis, denne gang var det fisken som kokte over. Men nå er alt ferdig, og vi har dytta innpå med god apetitt, det hele var faktisk utrolig godt, og vi kan klassifisere dette som ordentlig husmannskost!

2 thoughts on “Advent! 1. luke!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top