Mat

Advent! Luke 5!

5.desember og nytt forsøk på et husmorstunt.

Tanken slo meg at noe som er en typisk ting husmødre med barn ofte tenker på, er hvordan få grønnsaker i ungene. Nå har jo ikke eg barn, men Doc liker heller ikke kokte grønnsaker særlig, og derfor kan eg teste dette på han. Dette innebærer så klart at eg måtte stå for middagen i dag, så da valgte eg noe eg liker veldig godt. Bayonneskinke!

Av grønnsaker har eg valgt gulrøtter, sellerirot og poteter, og for å få i Doc dette kokte eg det sammen og moste det med smør og melk, så det hele bare ser ut som potetstappe. Kokte også lit blomkål, for det spiser vi begge. Skinka fikk trekke i 20 min i innpakningen for at eg skulle lage saus på skyen, men her var det ingen sky når eg åpna! Måtte være litt kreativ, så her kommer det faktisk et husmortips fra en blivende husmor; en halv tomatsuppepose blanda med litt vann, en buljongterning, og kraft fra blomkål ble en perfekt saus til dette.

Doc spiste seg god og mett, tok faktisk to ganske store porsjoner. Nå ligger han på sofaen og ser godt fornøyd ut, dette må jo eg ta som et kompliment. Men eg vet ikke enda om eg skal tørre å si hva eg hadde i stappen…?

2 thoughts on “Advent! Luke 5!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top