Den steinharde hverdag!

Ett øyeblikk og to åndedrett etter var jula brått over. Hva skjedde der egentlig? Det var jo just midt i desember, og nå er vi alt på hverdag i nytt år og greier. Er merkelig det der hvor mye fortere tida går jo eldre en blir. Forskere har faktisk kommet frem til en konklusjon på akkurat dette. Når man er to år er ett år 50% av livet, når man er 50 år er ett år bare 2% av livet. 2% av livet går mye raskere enn halve livet, ganske logisk egentlig.

Vel vel, det var hardt å våkne tidlig igjen, hardt å starte bil kl 6, hardt å kjøre på jobb, men et riktig så trivelig møte med kaffeautomaten da. Og kollegene selvsagt. Eg er foreløpig 50% sykemeldt nå, men i løpet av januar blir det noen undersøkelser på Ahus, så eg regner med å være fullt tilbake innen få uker. I mellomtida tar eg disse HER for å gjøre utmattelsen mildere.

Tilbake på vannvogna, nå er det bare brus i helga. Full skjerpings! Lys og pynt får bli til den 13. dag jul.

Etter jobben måtte eg innom butikken, for det er visst hverdag i kjøleskapet også. Det fine med å handle rett over nyttår er at det meste fra høytiden er til halv pris, og man kan finne mange skatter. Jepp, nettopp det gjorde eg, fant mange skatter. Skulle ha fire ting, men det ble jaggu en stappfull pose til under 300 kr! Hjemme orka eg ikke ta av meg jakken riktig enda, det var bare 12 grader og tre vedkubber inne.

Fikk fart på ovnen og tok med vedkørja ut, men der ble det utfordrende gitt. Speilblank is dekka med tynt lag nysnø, perfekt for halvgamle lårhalser. Det var ingen elegant affære, men verre skulle det bli å ta med Tassen på tur. Det verste stykket var gårdsplassen her, eg gadd ikke gå med brodder hele turen for fem meter utenfor, og holdt dermed på å rive ned hele postkassestativet da Tassen dro på vei inn igjen. Siden har vi lagt på sofaen her både Doc, Tassen og meg.

 

@docogdask

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top