Derfor blogga vi ikke i går

Gårsdagen ble litt annerledes enn den skulle blitt. Vi hadde flere planer, men ingen av de skjedde. Joda, nå er det helt normalt at enkelte planer går litt i dass her, og det var vel på en måte det som skjedde i går også. Først skulle eg og leieboeren trene, vi har nemlig blitt flinke der. Og i går kveld var vi invitert i et tretti-ti årslag. Vi hadde egentlig takka nei pga helsa, men tenkte å ta en liten overraskelsesvisitt om formen var bra.

Neida, formen var ikke helt bra i går. Eg våkna natt til i går av noen sjuke magesmerter som ikke kunne beskrives. Etter å ha lagt og vridd meg på sofaen noen timer, ringte leieboeren til legevakten for meg, og eg fikk beskjed om å komme bort med en gang. Hos legevakten ble det ikke mye venting, eg kom inn etter fem minutter.

Denne deilige morgenkåpa finner du HER.

Etter mange prøver og undersøkelser, kom legen frem til akutt oppbluss med mye betennelse i spiserør, magesekk og tarmer. Crohns’en har altså blussa veldig opp. Eg fikk noen sterke painkillers og beskjed om å ta det rolig noen uker.

Tilbake på sofaen hjemme sovna eg rimelig fort av painkillers, og de få øyeblikkene eg var våken var alt bare vondt. Fikk i meg et halvt egg i går, og så nesten ikke på tlf, var rett og slett for slapp og for mye smerter til at eg gadd blogge. Nei dette er ikke klaging, det er bare min hverdag med crohns – en usynlig kronisk sykdom.

10 thoughts on “Derfor blogga vi ikke i går

  1. Uff så utrolig kjedelig med sånne smerter, godt du fikk noen gode painkillers og fikk sove 🤞 håper formen er bedre i dag og at du får en fin søndag 🥰

  2. Hei ! Ser det er flere enn meg som e giddalaus 😁 Alt ligg i hove du må bare tenke deg frisk 😂

    1. Nå er eg en person som jobber 100% på tross av flere kroniske sykdommer, skal blant annet operere hjerte i mars. Når eg sier eg har vondt eller er syk, så er det fordi eg faktisk ikke er i form, og da sitter det virkelig ikke i hode. Når man ligger på badegulvet og nesten besvimer av smerter ligger det ikke i hode. Heldigvis er det ikke hver dag eg er sånn. Og giddalaus? Hvordan kunne eg da klart å jobbe fullt, trene, oppdatere bloggen så og si hver dag? Den der må du nok lenger ut på landet med 😂

  3. Hei Heine Grindheim her, ser du har litt problemer med kommentaren min! 😂 eg bare tuller har selv levd eit liv med bekhtrew siden 2006 å dei 6 siste med chrons 😅 Så du har min fulle forståelse . Hils DOC å sei at han skyller meg 100

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top