Mat

Dette bør de ta på egen kappe!

Her om dagen leste eg et sted at de nå hadde starta å rulle ut årets første norske jordbær, ja, selvsagt fra drivhus, men norske! Eg ville naturligvis prøve ei kørj. Tok bilen fatt på jakt etter det røde gullet, og med på handlelista sto det fløte. Inn på en butikk og titta, men da ikke ett norsk bær var å se tenkte eg det fikk duge med import. Der skulle eg raskt få ombestemme meg, for eg tror ikke eg kunne klart å fylt ei eneste kørj med friske bær blant alle de mygla ekle bæra der!

Tura videre på neste butikk, men samme leksa der. Bare mygla bær å se, faktisk et så uappetittlig syn at eg vurderte å slå fra meg hele desserten. Kjørte likevel videre i rein desperasjon etter å få nyte ei skål norske bær med masse fløte. I neste butikk var det tynt med bær, og de få kørjene som sto der har nok andre kunder brukt til å sortere ut dårlige bær og ta noen ekstra gode bær fra, så det ble ikke handla der heller.

Det ble omsider bær…

Siste butikken eg gadd prøve hadde også bare importerte halvdårlige bær, så eg så slaget tapt og var på vei til å gi opp hele handelen. Nå hadde eg vært innom fire butikker fordelt på tre kjeder, med bær fra Nederland, Spania og Belgia, hvor samtlige kørjer inneholdt bortimot halvparten dårlige ekle bær, og var på vei til å klikke bananas av dårlige grønnsaksdisker. På vei ut av butikken fikk eg helt tilfeldig se fire kørjer med danske bær, og den ene så ok ut.

Det ble omsider jordbær og fløte, dog ikke norske. Og med det har eg en beskjed til alle som driver dagligvarebutikk med frukt og grønt; om dere vil ha slutt på at folk plukker og sorterer bær, da må dere jaggu sette i gang å sortere selv! Dere må sørge for at det ikke er råtne bær i kørja, at de er frisk og innbydende, at vi ikke har behov for å sortere! Ikke klag i media når dere selv selger mygla bær. Og vi kunder? Vi må bli flinkere å levere tilbake kørjer med dårlige bær, ta mot til oss og klage på dårlig vare!

 

Snap / Insta

2 thoughts on “Dette bør de ta på egen kappe!

    1. Vi kunder kan selvsagt også si fra til personale når det er dårlige bær, men det er faktisk ikke alltid at det hjelper. Dessuten burde butikkene selv se når det er så dårlig som det var noen av stedene i går.. 😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top