Mat

Doc gadd ikke lage middag!

Må bare få sagt at eg digger virkelig medisindagene mine på Ahus! Nå blir eg riktignok trøtt som en oppbrukt vaskeklut etter selve infusjonen, men dagen derpå er nesten som å være nyforelska. Eg får så mye energi og går rundt og er lykkelig, skulle nesten tro eg hadde fått i meg to flasker champis vettu.

Skulle dette bli min skjebne i dag?!?

Doc ringte på slutten av arbeidsdagen for å si at han ikke gadd lage middag i dag, så eg ble naturligvis nervøs som et aspelau for om eg måtte ta kampen mot kjøkkenet. Men gutten svarte at han hadde ordna en annen middag. Den første tanken min var logisk nok take away, og eg begynte å fantasere om både burger og thaimat, så eg bare gleda meg til å dra hjem.

Vel hjemme var det ingen lukt som minna om verken burger eller thai, det var ei helt anna lukt som slo i mot meg. Var kjapp med å få av meg jakke og skjerf, hilste raskt på Tassen med ett stryk over pelsen, før eg trava inn på kjøkkenet. Der lå det sommerfølelse på tining strødd utover hele benken. Ett kg reker! De var akkurat ferdig tint da eg kom inn døra. Rødløken var kutta, loffen lå oppskjært, majones og sitron lå klart.

Noe av det beste!!

Vi bar alt med inn i stua, satte på en halvsløv komedie, og gikk løs på skrelling. Da slo det meg; Doc som ikke gadd lage middag gadd å renske en halvkilo reker til sine tre brødskiver. Det var nok ikke det at han ikke gadd lage middag, var vel heller det at han lot seg friste av rekene i butikken. Men vet du hva? Det er helt greit, for det var ordentlig godt. Eg spiste den andre halvkiloen, og vaska gladelig ned stua etter maten!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

4 thoughts on “Doc gadd ikke lage middag!

  1. Hvilken medisin får du mot Crohns? Jeg har samme sykdom, og er for øyeblikket litt mellom medisiner..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top