En hard dag i går også!

Jaggu, da er vi tilbake i normalen. Vi var vel hjemme rundt 2 natt til i går, etter to fly, tre tog og fire busser, hvor det eneste som ikke var i rute var togene og bussene i Norge. Skreiv litt mer om det HER. Det vil si, bussen fra Kløfta og hjem var right on time, så vi måtte løpe for livet fra toget. Men gjett én gang om det var godt å vatre seg i egen seng da! Vi gadd ikke dusje engang, og Doc rakk knapt nok få av seg skoene før han klorte seg opp trappa.

Passe sliten etter all reisingen.

Sjefen hadde gitt meg tillatelse til å ta fra timebanken om eg skulle være trøtt i går morges, så alarmen var satt til kl 8 i stedet for 6 som vanlig. Søndagen forlot vi hotellet 8.30, og vi var jo ikke hjemme før nesten 2 på natta. Etter over 17 timer på reisefot med en litt trøblete avslutning, da var det ikke engang aktuelt å prøve å rulle meg ut av senga kl 8. Eg måtte kapitulere, og sendte mld til sjefen, endte med en feriedag i går.

Da vi omsider fikk krøpet ut av halmen var vi sånn passe opplagte, hadde passe vondt i kroppene, og godt sultne med tom brødskuff. Etter å ha summa meg litt, stelt meg og gnidd DENNE rundt øynene for å i hele tatt kunne blunke, dukka det opp noen baguetter som egentlig var utgått på dato. Da de ikke lukta så verst fyrte vi de i ovnen. Frokosten ble helt ok, og etterpå var det klesvask for min del, og Doc begynte på bremserørene på bobilen.

Det måtte bli en liten handletur ut på dagen også, for med bare halvannet fungerende tørkestativ og tre fulle maskiner med klær gikk ikke logistikken opp. Europris hadde tilbud, så eg kjørte dit. Kløfta var utsolgt, men de ringte Jessheim og eg fikk bekrefta at de hadde. Kasta meg i bilen, men på Jessheim hadde de vært utsolgt i flere uker, og de hadde ikke fått tlf fra Kløfta. Hvem av de løy meg rett opp i trynet? Eg stakk direkte til konkurrenten, Jula hadde, og eg fikk hengt opp resten av klærne!

Så ikke veldig våken ut da eg dro i morges, så du kan selv tenke deg hvordan eg så ut i går!

I dag har eg vært på jobb som normalt. Må innrømme det var litt hardt, kjenner det fortsatt i kroppen at eg har reist, stått og gått siden torsdag. La gå, eg trenger den jobben, ikke bare for lønna nødvendigvis, men for rutine og mosjon. Sommeren har vært for god mot livvidden.

 

@docogdask

One thought on “En hard dag i går også!

  1. Det er alltid godt å komme hjem etter dager på reise. Fint at du fikk en ekstra dag å hente deg inn igjen på 🙂
    Det er godt å ha en jobb å gå til det er helt sikkert!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top