Godt med ferie etter pålagt latskap!

Da eg sto opp i dag hadde Doc dratt på jobb, men det gjør ikke noe. Kjedsomheten var ikke så ille i dag, for nå var eg innstilt på påskefri. Joda, eg har hatt fri siden helga, men påskefri betyr at også Doc har fri, og da kan det faktisk skje noe mer enn sofa og spasertur. Dette ga meg en ordentlig boost av energi, og dum som eg er begynte eg å bruke av den energien pronto! Slukte to knekkebrød, og delte litt pålegg med Tassen, så var det rett i gang med strikking.

Det kan riktig nok være beroligende for mange, men når man i utgangspunktet er litt sånn på halv åtte krever det unektelig en del av toppetasjen. Jaggu klarte eg pokker meg å fullføre pulsvarmerne. Det eg er mest stolt av er at de er nesten helt like, ikke til å tro at eg fikk det til. Mange har spurt etter oppskrift på de, men eg har strikka de på fri fantasi. Kan prøve å få rabla ned en dag hvordan eg gjorde det.

Så fornøyd vettu!

I mellomtida hadde Doc kommet hjem, og han var ivrig på å få klar bobilen til tur. Han har i de siste ukene fiksa alle lekkasjer, bytta rør og diverse. Regelen i bobilen er jo at han skrur og fikser, mens eg vasker og rydder. Eg ser jo at denne går i hans favør, for da kan han bare gå inn og ut med sko, slippe søppel og rot på gulvet uten å ofre en tanke på rydding. Heldigvis hadde han faktisk rydda noe, men fy som det så ut i bobilen!

Nå var egentlig energien min helt på hell, så eg gikk på med nebb og klør før det var tomt. Kosta gulv, vaska bad og benker, og tørka lett over kjøredelen. Da var det egentlig tomt, men fortsatt møkkete gulv tross kosting. Eg gjorde det så enkelt som mulig, hadde grønnsåpevann på sprayflaske og la meg på alle fire med gulvkluten, og gikk til slutt over med tørkepapir.

Sikkert et vakkert skue for de tilfeldig forbipasserende, der eg lå med ræva i været mellom benk og kjøkken, men gulvet ble skinnende reint uten for mange brente kalorier! Selv om påfylling av mat og godis er mest kosejobb ble det nå i tyngste laget, så klær, strikketøy og brus tar eg ut i morgen. Nå gjenstår det bare å se hvor turen går, uansett blir det late dager under markisa!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

6 thoughts on “Godt med ferie etter pålagt latskap!

  1. Det høres skikkelig moro ut med bobil. Jeg kjører ikke bil selv, så her kreves det litt mer for å få til dette. Hr Frodith må være enig og være veldig lysten på kjøring hvis vi skal kjøpe oss det 😀

    1. Hehe vi har jo hatt vogn i mange år, men etter å ha økt i str på både vogn og bil kunne ikke eg lenger kjøre det, så da gikk vi over til bobil sånn at vi kan bytte på kjøringen igjen 😅

  2. Jeg synes det er så artig å lese innleggen
    Dine,du skriver så levende å godt❤
    Ønsker dere en riktig god påske🐣💚

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top