Litt spenning på butikken

Godt i svime oppdaga eg at alarmen hadde gått av seks ganger før eg reagerte i morges, da var det bare tida og veien til jobb. Men igjen hadde det lava ned en grei mengde snø, og i dag rakk eg ikke koste begge bilene. Det knakk ikke samvittigheten akkurat, eg visste han skulle være hjemme. Mens eg rastløs kjempa meg gjennom arbeidsdagen, sliten som ei gammel vaskefille, har Doc vært i garasjen og gitt Rolls’n litt omsorg.

Små sentre er best! Vi har til og med pol her!

Nå var det mange ærend etter jobben, og turen gikk naturligvis til senteret på Kløfta. Liker det senteret, det er lite, men de har likevel greit utvalg av butikker, og alle er hyggelige der. Først innom apoteket, hvor eg snart er på fornavn med gjengen. Deretter innom Normal, for i helga skal det skje ting med håret. Ja, det ble mer enn planlagt her. Siste planlagte butikk var Meny, man kan vel ikke ha tom godteskuff på en fredag.

Det gikk raskt å krysse av lista her, men det å skulle få betalt viste seg å ta tid. Før meg i køen ble det nemlig en heftig diskusjon om 30 øre. Skal ikke nevne mer om den saken enn at det dro litt ut, så da det omsider var min tur prøvde eg å fleipe litt for å gi damene i kassen en bedre dag. Vi lo, og eg dro. Det vil si, eg tok en brå sving innom blomsterbutikken. Nå har ikke eg akkurat grønne fingre, men eg har ei tom lita potte etter den vesle julestjerna brått logga av.

Følte meg nesten voksen da eg kjøpte denne, men se så søt da!

Det ble en knall oransje ildtopp som fikk fylle den i dag, vi trenger litt farger nå som vinteren nekter å gi slipp, og det ble jo litt søtt da. Utover ettermiddagen har vi bare slappa av her begge tre, Doc, Tassen og undertegnede, utrolig nok med mer frukt enn godteri. Kveldens underholdning er en serie på NRK, Olav på Kvipt. En meget oppegående ungdom med en 1000 år gammel gård og mange flotte gamle biler, og han holder alt ved like og fikser opp selv.

 

Snap/Insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top