Morsom feiring i kveld!

Første dag med 100% friskmeldt på veldig lenge! Eg var spent, hovedsakelig på hvordan det kom til å gå på slutten av dagen, men også på hvor sliten dette skinnet ville bli utover kvelden. Våkna så tidlig at man skulle tro det var julaften vettu, spratt opp av senga før Doc rakk bli sur på alarmen, og gjorde alt etter boka med stell og vask før eg kom meg av gårde. Det gikk lekende lett, og eg var i god driv. Utover dagen ble det naturligvis noe tyngre, og da eg trodde eg kom til å stupe i dørken tikka det inn en mld.

Det var ei venninne som lurte på om Doc og eg ville bli med å feire bursdagen til mannen hennes i dag. Der (!) spratt måleren på energitanken rett opp igjen, nå skulle eg ikke ligge på sofaen og synes synd på meg selv nei. Etter jobb måtte eg bare handle til helga før eg dro hjem. To prosecco til meg, bikkjemat til Tass, og fyll til kjøleskapet, der inkludert et lass appelsiner til godeste Doc. Da varene var på plass hadde vi bare tid og vei, så eg vrengte av arbeidsklærne, tredde meg i en kjole, og vi var på vei.

Det gir mye energi å kunne freshe seg litt for å gå ut med venner midt i uka!

Det gikk radig til Jessheim da vi skulle rekke å kjøpe med en liten gave, og så måtte selvsagt Doc kjøpe med partyhatter med glitter. Vakkert. Deretter var vi en liten gjeng som satte oss klar på Bao Bao. Da bursdagsbarnet med fru kom inn ble han riktig så overrasket og syntes dette var litt stas, han hadde ikke fått vite at vi andre skulle være der. Og da vi dro frem gaver ble han enda mer overrasket, dette var moro.

Her ble det treretters. Bao Bao er, for den som ikke vet, en kinarestaurant midt på Jessheim, en veldig bra sådan, med smilende og hyggelig personale. Bursdagsbarnet valgte pekingsuppe til forrett, mens vi andre tok noe scampi, vårruller og kyllingvinger. Middagen ble like variert, og ikke minst godt. Uten å ramse opp alle rettene her kan det nevnes at både and, biff og svin var på bordet. Det ble mye skravling og latter, som alltid, noen med øl til maten og noen med brus.

Det var først da desserten skulle bestilles at vi begynte å lure på om bursdagsgutten begynte å bli dement, for mens vi andre skulle ha bananer og is i diverse oppsatser, nei, da bestilte han pekingsuppe igjen han. Til og med servitrisa så litt rart på han, men han sto på sitt, det var så godt at han tok like gjerne en porsjon til som dessert. Og han fikk den jaggu i seg også, imponerende og fascinerende, for hvem bestemte egentlig at dessert skulle være søtt? Takk for en hyggelig kveld med gode mennesker!

 

Snap/Insta

2 thoughts on “Morsom feiring i kveld!

  1. Grattis med friskmelding og vel tilbake i jobb👍👍 Bao bao er lenge siden jeg har vært på men guuud så deilig mat. Ha en god dag;)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top