På sykehuset, og mer gjester!

Lurer meg på om eg såvidt nevnte i går at eg tok tidlig helg? Riktig, eg dro ikke på jobben i morges, ble heller liggende en time til. Men da eg sto opp var det bare å kaste meg i dusjen, og eg hadde til og med litt maskara på, DENNE er forresten eneste som funker på mine korte vipper. I dag skulle eg nemlig på sykehuset for å ta noen prøver av magesåret. Altså ingen ting alvorlig, bare lettere frustrert over at eg måtte helt ned til Ski sykehus for å få det gjort. Handler sikkert om ventetid og kapasitet.

Forunderlig at eg fant frem på første forsøk!

Vel vel, eg dro altså helt til Ski for å blåse gjennom et sugerør i fire reagensrør med mye venting i mellom. Greit nok det, men er det så travelt på Ahus at eg ikke kunne gjort det der? Kan jo lure. La gå, de var hyggelige og effektive i Ski. Det verste med det hele var at eg måtte komme fastende, og da bare drikke litt vann de siste seks timene før undersøkelsen. Kunne eg ikke da fått time tidlig på morgenen?

Neida, timen var rundt lunsjtider, og med tanke på venting mellom blåsingen ble eg skremmende sulten da både frokost og lunsj utgikk. Eg hater virkelig å være sulten, og folk rundt meg pleier heller ikke like meg sulten. Da eg skulle forlate sykehuset var mat alt eg tenkte på, så automaten i resepsjonen spytta ut en liten bolle som egentlig ikke var god.

Fascinerte meg mest over at de enda hadde sugerør i plast her…

Godt nok til å heve humøret en nyanse, og eg kunne innta E6 som en noe tryggere trafikant. Turen gikk rett til Kløfta hvor eg bestilte to burgere på Kompis før eg gjorde helgehandel. Vel hjemme fikk Doc grei beskjed, «Hjelp meg med varene så eg kan starte på burgeren!» Ikke lenge etter fikk eg snap fra «leieboeren», ja, søstra mi som bodde her under studiene. «Du har 6 timer på deg til å gjøre klart gjesterommet.»

Jepp, vi fikk altså besøk igjen. Mary Ann og Magne dro forresten videre i morges, så det kan se ut som om gjestene våre kommer på skift. Leieboer og gemal skal bare låne gjesterommet i natt, for de skal videre i morgen tidlig, men vi rakk da litt skravling og latter før vi nå tar kvelden her. 

 

Snap/insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top