Ukas rare og uheldige øyeblikk!

Dette har på mange måter vært ei innholdsrik uke selv om vi ikke har gjort så mye spennende. Det skjer jo alltid noe rart med oss da, lett blanding av uflaks og at vi er sporadisk vimsete. Sånn på generell basis er det første uka på lenge at føttene mine ikke lukter kadaver! Etter eg fikk sånne tilpassa såler mot betennelsen i føttene har det lukta helt forferdelig, men denne uka dynka eg sålene med DENNE. Nå lukter det helt normalt tåfis av tottelottene! Så går vi over til ukas små øyeblikk!

Akkurat dette må være ukas høydepunkt

Mandagen skulle vi ha fisk til middag, men uttalelsen av sausen ble litt ubestemmelig. For hvordan sier man Hollandaise egentlig? Eg sammenligna det med Bearnaise, og siden det var ca 50/50 med og uten S på slutten lagde eg nye ord for det; Daise og Naise. Fisk med Daisesaus.

Lukta er halve smaken!

Det skjedde ikke stort mer nevneverdig før eg onsdagen presterte å skalle ned to ishakker. Det vil si, de lå sirlig plassert oppå en pall og gikk litt i ett med omgivelsene, så da eg snudde meg og bøyde meg litt fort så eg stjerner. Endte med en lett hjernerystelse, men ikke verre enn at eg har vært svimmel, trøtt og litt mer surrehode enn vanlig. Ingen stor fare der. Torsdagen var det nøyaktig fem år siden låten vår kom ut, har du hørt den? Hvis ikke finner du den HER.

Og i går var det endelig helg gitt, det ble kylling, ris og naisesaus, etterfulgt av litt for mye godteri. Gikk verre da eg i sta skulle hente lørdagsmiddag på La Sandwicheria! Med knekk i knæra og lavt høydepunkt kom eg meg til bilen og fikk åpna døra, men gjorde den feilen å tro at eg var trygg med ei hånd på setet. Glei rett i spagat, tryna saftig inn i bilen, og eneste eg klarte å klore meg fast i var midt på rattet så fløyta joma over hele prærien her. Gul og blå på leggene fikk eg maten i hus så vi fikk fortært den! Da tar eg et glass vin, og så tales vi på snap!

Følg gjerne på snap, der deles det meste!

7 thoughts on “Ukas rare og uheldige øyeblikk!

  1. Huff så uheldig du var.
    Men så vil jeg le litt også når du beskriver det slik, at jeg egentlig er glad jeg ikke var tilstede for da hadde jeg nokk vært så uhøflig at jeg hadde bynt å le. For selv om det er veldig trist når noen skader seg, så ser det ofte utrolig komisk ut..

  2. Hjernerystelse og spagat hørtes LITT kjipt ut da 😀 Ikke SÅ moro akkurat DEN biten? Men innholdsrik, absolutt 😀 Merker at du blogger sjeldnere. Blir glad når det dukker opp innlegg 🙂

  3. Dagene går – med innhold av det forskjellige slaget 🙂 Tuuuuut! Men bra det gjekk med “bare” blå og gule kuler…. det kunne vært værre….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top