Vårsyssel i regnværet

Ah for en deilig dag å våkne til. Tassen hadde bare stilt og rolig lagt seg på puten til Doc, han skjønte nok at mor trengte noen minutter til. Fra bak gardinene hørtes dråper som traff vannbrettet, og vitna om plussgrader og regn i luften. Snøen som fortsatte sin vårlige nedsmelting. Frokosten ble hotdog, bare fordi det er så forbasket enkelt! Doc hadde ting å gjøre, og forsvant ut døra ikke lenge etter frokosten.

Søndager er herlige om man ikke er fyllesjuk, og ikke tenker på at neste dag er mandag!

Tassen som er sykelig opphengt i Doc ble liggende i gangen og vente på far, og ble eg sittende litt for lenge og scrolle på TikTok. Nei, dette gikk ikke. Tok meg en rask dusj og kledde meg før eg tok bånd på Tassen og traska ut en tur. Ble ikke noe rusling på jorde i dag, den bløte snøen i skoene i går sitter litt for ferskt i minne, men en rolig halvlang snusetur hvor Tassen styrte løpet.

Litt jålete er eg jo…

Da vi gikk inn igjen tenkte eg det var på tide å gjøre noe med disse horrible vinterføttene, og satte i gang med vårstell. Her skulle det overhales ordentlig, og eg var nøye tross en noe motarbeidende fysikk. Deretter fant frem to neglelakker i nesten samme vårlige farge, DENNE til tærne, og DENNE til fingrene, faktisk eneste merke eg bruker. Fikk også spørsmål om tåseparatoren, HER finner du noen som sitter bra mellom tærne.

Ja, litt utenfor må påregnes med en fysikk som tilsier at man må ha rennefart for hvert strøk! 

Da Doc kom hjem stekte han kvalbiff. Trikset der er å ha masse piffikrydder på, steike det som en medium til godt stekt biff, og ha fløtepoteter og stekt sopp med purre til. Det er så godt det, og desserten ble kaka vi tok opp fra fryseren i går og glemte. Siden det ikke skjedde stort her i dag, har vi begynt å tenke på neste helg. Da skal bobilen luftes, og turen går vestover til Karmøy! Endelig skjer det ting, hvilket gir masse energi! Måtte denne uka gå fort!

 

Snap/insta

0 thoughts on “Vårsyssel i regnværet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top