Bobil, kurtisering og vin!

Nok en lekker lørdag med flott vær. Vi sov lenge i dag, tror faktisk ikke Doc var oppe før kl 9, og eg sto opp rundt kl 10. Du vet livet leker når Tassen sover så lenge! Ute var det blå himmel med ei smilende ildkule, mens gradestokken viste et noe mer surt tall med minus fremfor. Nei, vi belaga oss på en innedag, og koste oss med egg og bacon til en halvdårlig reprise på TV2. Strikketøyet lå klart til å angripes etter frokost.

Etterhvert steig temperaturen, så Doc gikk likevel ut for å skru litt bobil. Før du tenker at vi har en rævva bobil, det var vedlikehold. Bilen er gammel, og hvis vi ikke bytter rør og deler til vannet risikerer vi flere sånne lekkasjer vi hadde på sist tur. Det gidder vi ikke, så nå bruker Doc helgene på å gå gjennom det meste, og vi får forhåpentligvis en og annen problemfri tur i år. Eg dilta etter ut til slutt fordi eg var selskapssjuk.

– Du, vi skulle ikke…?
– Nei, kan’ke vi heller være venner ‘a?

Tassen, som også var med ut, begynte brått å stresse. Tre damer kom gående fra nabohuset, to på to bein og ei på fire. Det var denne på fire bein som vekka interessen hans, hun var nemlig på samme størrelsen, bare to år eldre, og til og med samme fargen. Men uansett hvordan Tassen prøvde å kurtisere henne, så var det ikke annet enn lek og knurring i retur. Det ble til at vi ble med på tur heller.

Det er der eg er i livet nå, vin og garn. Koser meg!

Siden det var for varmt med jakke etter turen forflytta eg meg ut på terrassen. Ellos har forresten tilbud på deilige strikkekjoler nå, f.eks denne HER i samme fasong som min. Med meg ut var strikketøyet og et glass vin. Vet du hvor undervurdert det er å drikke hvitvin i sola? Eg elsker det, men det ble bare ett glass, for så fort eg passerte 18-20 omganger på spøte, og fikk i meg glasset (eller innholdet da, sånn for kverulantenes skyld) så har sola havna bak både et tre og et tynt skydekke.

Doc kom også luskende inn, han lagde spareribs og fløtegratinerte poteter til middag, mens eg tok et glass til og strikka litt mer. Nå er det ikke mange cm igjen før eg har runda hode mitt i lengden, og da gjenstår det å finne ut hvordan eg fester tråder og sånn. Men det fikk ligge, for vi måtte selvsagt se Kompani Lauritzen, eneste som ikke er gammel reprise på lineær TV. Og straks er det jaggu søndag, herregud så fort denne uka har gått!

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

2 thoughts on “Bobil, kurtisering og vin!

  1. Det er kos på bobiltur!
    Gleder meg til å finne roen og lese eller strikke, nyte sola og nye steder på tur 😀 Herlig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top