Brått en tur til legen i dag!

Nei så kom eg meg ikke på jobb i dag, eg kom meg faktisk ikke opp av senga før Tassen begynte å bli forbanna på meg. Da først krøp eg fra dyna og direkte inn i onepiecen min så eg kunne følge han ut. Uansett hvor synd man måtte synes på seg selv, har man bikkje, så må den ut og drite av og til.

Etter å ha lufta Tassen ringte eg sjefen og fortalte om ståa, og deretter ringte eg legen og fikk time på dagen. Det var greit å få hilst på denne fastlegen, har hatt han i et halvt år uten å ha vært innom før nå. Grunnen til at eg dro til legen i stedet for jobben i dag er så enkel at med crohns og hjertearytmi har helsa en tendens til å svinge mye, og eg har ikke lytta til kroppen i det siste. Eg har pressa meg for hardt, så hos legen kunne vi konstatere at eg har møtt den berømte veggen, og det er faktisk ikke noe spøk.

Det føles mest som ei ekstrem fyllasyke, hvor alt bare er veldig vondt og tungt, er kvalm og svimmel, og magen lever sitt eget liv med både smerter og et helsikes leven. Litt sånn typisk utmattelse av crohns, minner litt om fatigue. Eg gikk ikke med på noe langtidssykemelding da, så i neste uke alt er eg tilbake på 50% bare for å prøve og se om det funker. Så satser vi på at eg kommer sterkt tilbake etter en liten stund på halv gass.

Hjertesjokolade, fortjener det kanskje ikke, men det hjelper på det meste!

Vil også nevne at vi har fått en klage på at vi skriver om sykdom på bloggen. Bare for å ha sagt det; nå er jo dette en blogg om vår hverdag, og dette er faktisk hverdagen vår. Det er ikke hver dag vi er på topp lenger, og da kan vi ikke lyge på oss masse fjas heller. Dette er oss helt ekte og ærlig.

16 thoughts on “Brått en tur til legen i dag!

  1. Men det er jo det som er så trivelig å lese om med dere,
    dere er rett fram og ærlige. Om noen ikke tåler å lese at det er en rævva dag,eller uke,ja da får de heller slutte å lese.
    Synes det er fint å se at dere tørr å si virkeligheten slik den er. Stå på å fortsett å skrive om den virkelige hverdagen. Leser alt dere legger ut hver gang. God bedring til deg

    1. Takker for hyggelig tilbakemelding 🤠 Tenker som så at det er mange som sliter med kroniske usynlige sykdommer, så kanskje det kan lette på dagen til noen å lese at vi er flere 🥰

  2. Syns bloggen reflekterer livet bedre enn såkalte rosablogger 😉
    Bra at du lytter til kroppen, og god bedring 😊

  3. Hei, huff høres ut som du har noen tøffe dager innimellom ja. Ønsker deg god bedring! Selv sliter jeg med lavt stoffskifte og hverdagen svinger omtrent ca så mye at jeg ikke fungerer i 100 % jobb dessverre 😔 og så blir jeg ikke trodd av Nav da seff. Hypotyreose er visst ikke noe sjukdom ifølge de. Vel de kan få prøve 1 år så kan vi snakkes da😏
    Jeg håper dere fortsetter å skrive like åpent og ærlig som dere har gjort til nå. Det er så deilig med en antirosablogger og vanlig hverdag med vanlige problemer.
    God bedring igjen og keep it up! 🌺🌺🌺

  4. Fortsett å skriv som dere gjør! Er både koselig og morsomt å lese – selv om det butter imot innimellom. Jeg er ufør, mye alene hjemme – da blir bloggen et lyspunkt uansett innhold😊❤️

  5. Flott blogg og flott at du setter ord på en sykdom som er ukjent for mange. Dette gjør bloggen bare mer personlig. Og det er deres blogg. Stå på, dere er fantastiske

    Ønske deg god bedring 😊

  6. Folk vil visst bare ha glansbilder av livet. Men livet består av opp og nedturer, smerter, kvalme, sjukdom, tapt kjærlighet, vunnet kjærlighet.

    Deres er vel den eneste jg gidder følge, den er kjemisk fri for påvirkning, den er bare “her er vi, på godt og vondt”. Og, du gir ett veldig godt bilde på hvordan en usynlig sykdom slår beina under en fra en dag til en annen.

    Ta det med ro nå, lad batteria, og husk, man skal fungere når man bikker både 50 og 60, så egentlig litt lurt å sette ned tempoet litt mens man fortsatt er ung.

    God bedring😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top