Fredag den 13.

Sto opp med en smule mer energi i dag, tross fredag den 13., og lurte litt på om dette kanskje går rette veien nå. Tok meg ei skål jogurt og bær, og en sånn smeltetablett til frokost. Smaker like begredelig enda. For å ha noe å fordrive tida med mens den virka rydda eg oppvasken og bytta på senga. Hvor ofte bytter folk egentlig på senga? Hørt alt fra ei uke til to mnd mellom, men her har vi ikke faste rutiner, tar det når det ikke føles fresht lenger.

Han her er bedre enn alt man får på resept!

Merker forresten den pillen godt i bringa, litt spent på om det er virkning eller bivirkning enda, så eg ser an noen dager. Uten å ofre den flere tanker gikk eg i dusjen, og satte deretter i gang med å vaske badet. Måtte benytte meg av muligheten når maskineriet endelig ikke fuska. Vi har heldigvis et bittelite bad, så det var kjapt gjort. Men dum som eg var overdreiv eg iveren og satte på en klesvask.

Å bare gå en rolig lang tur med bikkja er helt topp uansett form!

Hode kan ikke ha vært helt på plass, for eg hadde glemt å ta ut mat fra fryseren da Doc kom hjem. Han fikk da valget mellom burger på polarbrød, eller kjøttboller i brun saus, for det trenger ikke tines først. Mens han tenkte på saken kryssa eg fingrene for burger, det er jo mye enklere og kjappere enn kjøttboller. Hvorfor ga eg han det alternativet egentlig? Små gleder vettu, så eg ble strålende blid da han valgte burger’n.

Polarbrød under burgeren er et godt alternativ om man ikke har burgerbrød, er mye samme opplegget; godt, søtt og usunt. Men eg kjente det i bringa, så betennelsen er der enda. Etter mat gjorde Doc et byks av et initiativ, han foreslo å støvsuge om eg gikk med Tassen. Og sånn ble det, vi gikk en lang rolig tur. Selv med vind var det nydelig vær for rusling og snusing. Mange viktige diskusjoner på grøftagram vettu, så Tassen hadde heftig jobb med å kommentere. Og etter turen måtte eg henge opp klær.

Ser til og med litt delikat ut. Osten er så enkelt som Jarlsberg og Babybell med cheddar.

I kveld har eg lagt flat på sofaen, men vi har kost oss med litt spekemat og frukt, og eg prøvde til og med litt chips. Det skulle eg ikke gjort, nå ligger eg flat på sofaen med ei stor ildkule midt bak meieriet. Er det fredag den 13. eller bare tilfeldigheter? Vel vel, får ta det pent noen dager til, og heller glede meg til chips neste helg. Denne helga skal eg bake og planlegge til 17. mai, og mye av det kommer nok på instastory. Kan prøve å få lagt ut oppskrifter her også etterhvert. Men nå er det jaggu natt før datoen får tulle til noe her!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

9 thoughts on “Fredag den 13.

  1. Jeg bytter på senga 1 gang i uken,elsker å legge meg i reint sengetøy🤗Så har jeg vel litt støv på hjernen også mener barna🙈😋

  2. Jeg bytter på senga 1 gang i uken,elsker å legge meg i reint sengetøy🤗Så har jeg vel litt støv på hjernen også mener barna🙈😋

  3. Elsker at du har lagd et nytt ord som burde komme i ordboka; Grøftagram 😀
    For et nydelig spekemat-måltid, men får så vondt av at du har disse plagene med chrons. Håper du føler deg bedre snart <3

    1. Ja de driver jo og leser og kommenterer hverandres innlegg hver dag disse bikkjene, og de hotteste tispene får mye oppmerksomhet. Akkurat som Instagram, bare i grøfta 😂 Ser ut som medisinen begynner å hjelpe nå, så det går rette veien her 🤩

  4. Masse god bedring 💜 Håper virkelig den ekle tablettene du tar gir uttelling for deg 🙏🏼 God helg og fin 17 mai 🇳🇴🇳🇴

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top