Kjapt ned i vekt?

Hvis du enda ikke har fått med deg at det akkurat har vært jul, er det på høy tid at noen nevner det. Og hva skjer i jula? Jo folk spiser feit mat og legger på seg. Når sant skal sies så har vi lagt på oss lenge før jula, for vi har nå vært røykfrie (ja utenom et par pakker på fest da) i tre mnd! Og det blir man feit av, ja altså det er visst vanlig å legge på seg litt av røykeslutt. 

Når Dask tar Tassen med på jogging, og Tassen helst vil rulle i snøen… Og ja, eg har så klart refleksjakke!

Nå skal vi snart på ferie igjen, og da vil eg at bikinien ikke bare skal passe, men at eg også kan føle meg litt mindre polstra som en hval på stranda. Så i den anledning har eg begynt å lese meg litt opp på trening. Nå har eg et strikk på to meter, en pilatesball, og ei stang å klatre i. Dette skal visst være nok til å dekke alle muskelgrupper. 

Veldig lett å ligge på gulv og trene rumpe når Tassen ligger i sofaen og peser så snørr og sokkel spruter ned i trynet mitt…

Nå er ikke målet mitt å bygge noe som helst, det er visst stort nok som det er dette skroget. Eg vil bare krympe en del. Da er strikk og ball genialt! På strikken har eg en del øvelser til rygg og armer, og den hjelper på effektive sqauts. På ball tar eg blant annet rullende planke med albuene rullende på ballen, og rumpeløft hvor eg ligger på rygg med hælene på ballen. I tillegg til mine faste øvelser på dette har eg i dag vært ute og jogga i snøværet med Tassen, og det har nok vi begge godt av. Dette skal vi prøve å få til hver dag.

Kostholdet endres ikke så mye egentlig. Kutta ned på mengde mat, spesielt karbohydrater, og null snacks heretter! Jada det ble litt delfia i går, men det var for å markere «den siste utskeielsen». Nå krysser eg alt eg har for at viljestyrken min skal hjelpe meg å bli litt mindre feit til tur i februar!

Skulle du ha noen geniale treningstips, eller ha lyst å sette opp en plan til meg er det bare å slå deg løs! Det som er viktigst her nå er rygg, mageparti (med sideflesk), rumpe og lår. Eg er takknemlig for alt som kan hjelpe!

Follow my blog with Bloglovin

4 kommentarer
    1. Knebøy med vektstang er veldig bra den gjør jeg,gå tur hver dag alt fra 30 min til 40 min det går jeg for jeg er LUNGESYK så det går i mitt tempo,ellers så bruker situps! Min trening å jeg å har sideflesk å føler meg som en HVAL asså! Du er jo tynn du! Så flott at du har slutta å røyke 💪💪💪💪

      1. Tynn? Ingen har sett meg i annet enn posete klær de siste mnd 😂 Men men.. Vektstang har eg ikke, men trener squats med strikk, står på strikken og holder den stramt i hendene, det øker effekten.

    2. Havregryn frokost
      Frukt lunsj
      Kjøtt,fisk(ungå poteter saus )fulkornsris eller søtpotet middag
      Knekkebrød 2 stk lett pålegg kvelds
      Bytt ut smør med olje
      Melk til skumma melk
      Noe du kan prøve lykke til

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg