Sånn fikk eg energien tilbake!

Vet vi bor i et vinterland, vet det er normalt med snø, vet det kan bli kaldt her, men vet også at vinteren er hard på selv det norske folk. Sånn, da kan vi utelukke besserwissere som måtte mene eg er helt idiot videre nedover her, ikke sant? Eg hater nemlig vinter og kulde intenst, mørket stjeler energi, og det er mindre sosialt når alle fryser og bobiler står. Derfor bestemte eg meg for å iverksette tiltak mot eget energitap. Mine metoder er kanskje ikke å anbefale, ikke helt etter boka, men det driter eg i, eg gidder ikke være trøtt lenger.

Før helga gjorde eg et kjapt Googlesøk, og det skulle være såre enkelt å få ekstra energi uten å måtte gape over alt av kunstig fremstilt vitamin i pilleform. Eg gidder nemlig ikke tygge piller uten at det er ytterst nødvendig, ser du meg ta en Paracet kan du like gjerne finne nr til legen. Eneste man må gjøre er å få i seg nok fisk, samt mye dagslys, også kalla sol. Alt man trenger er nemlig D-vitamin, så eg fant raskt frem til hvilken fisk som har mest. Laks!

Er faktisk antydning til lunk i sola!

Fredagen ble det dermed en heftig boost bestående av sushi med rå laks, ja, eg presiserer at laksen er rå da sushi faktisk ikke betyr rå fisk som mange tror, men edikkmarinert ris. Jada, eg kjørte nedpå en svær porsjon. Så var det den sola da. Veeet eg kunne skaffa terapilampe, men eg valgte solarium gitt. Det er ikke sunt, men etter tre uker med temperaturer mellom -16 og -23 dreit eg galant i det gitt. Dette fortsatte med både solarium og ovnsbakt laks i går, og alt i morges begynte eg å kjenne bedring!

Jobben gikk hakket bedre i dag, og etter jobb var det et nydelig vær! Eg kunne gå tur med Tassen i bare genser og tynn vest, da begynner det å ligne noe. Direkte påskestemning midt i januar! Er så pass at eg er ferdig med bærestykket på den berykta og forhatte genseren eg prøver å strikke, det burde egentlig si sitt. Alt som trengtes var rett og slett litt laks og 2×10 min i solarium, og joda, vårstemningen hjalp helt klart på saken. Nå kan eg snart ta på DENNE og begynne å løpe litt. At det kan komme mer snø får så være, vi går uansett mot lysere tider!

 

Følg gjerne på snap, der deles det meste!

One thought on “Sånn fikk eg energien tilbake!

  1. Det er godt å kjenne på varmen fra solstrålene nå. Og solarium er ikke farlig om det blir brukt fornuftig Og akkurat på denne tiden kan det være god terapi 🙂 Jeg bruker selvbruningskrem i ansiktet nå denne tiden, og føler meg mye freshere til sinns pga det egentlig. Det er så lite som skal til. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top