Fikk mer enn forventa!

Våkna opplagt til normal tid i dag, ja altså, normal tid på en fridag er for meg før kl 9. Kom meg på føtter før Tassen rakk å komme opp, så han ble greit overraska av at mor var så tidlig nede. Han visste ikke helt om han skulle være glad eller få panikk, for nå har eg ikke stått opp så tidlig på mange dager. Og han hadde delvis rett. Eg skulle avgårde i dag, bare ikke helt enda.

Det var da eg gikk i dusjen, at panikken til hans slo ut for fullt. Tassen er ikke dum, han skjønte jo hva som var på ferde, for han vet at eg ikke gidder dusje på morgenen om eg bare skal være hjemme. Etterpå hadde eg litt tid, så vi satte oss i sofaen og delte en karbonade til frokost. Da roa han seg ned igjen, mat vettu, er som tryllestøv. Han fikk også en tur før eg skulle kjøre, og da var alt i skjønneste orden.

Ganske så avslappende å få medisin!

Eg hadde vel egentlig bare tid og vei, så da parkeringen på Ahus var full av taxier på kryss og tvers holdt det på å klikke for meg, men eg fant heldigvis en plass raskt. Inne var det de vanlige blodprøvene før eg kjøpte meg iste, og så rett bort på gastro for å få biologisk medisin. Før de kobla meg opp med nål og slange nevnte eg i forbifarten hvordan tilstanden min har vært siste to ukene, og da ville de gjerne hjelpe siden morgendagens time er utsatt.

Etter å ha sittet min halvtime med en pose boost, og sett på Mandelmanns gård på tv, fikk eg komme inn på legekontoret. Der fikk eg frem alt eg har slitt med siste to ukene, og eg ble tatt seriøst med en gang. Skulle egentlig hatt en gastroskopi i dag, men siden det var lang venting på narkose (nei, eg klarer ikke uten) satte de meg på en helt ny medisin med en gang. Ikke sikkert eg hadde fått den av legen eg skulle til i morgen. 

Det var uansett ingen tvil om at eg har betennelse fra munn til magesekk, og denne nye medisinen er en smeltetablett som bare virker fra munn til magesekk. Apoteket har alt bestilt de inn til meg, så eg gleder meg til å få prøve de i morgen. Nå driter eg i eventuelle bivirkninger, for alt eg ønsker er å kunne dytte i meg både Pepsi Max, sjokolade og chips uten å bli kvalm eller få vondt! Møkk lei vann og jogurt nå!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

4 thoughts on “Fikk mer enn forventa!

  1. Så deilig å oppleve at de endelig har tid til deg!! Håper smeltetabletten virker som den skal. Kvalme er noe herk 🤢

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top