La han få fred nå!

Eg hadde egentlig tenkt å skrive masse tøys om tjuveri og kjeltringfant her i dag, for vi har en politiker som igjen er tatt for stjeling. Og det ikke mindre enn fem ganger. Her kan vi lage utrolig mye humor, potensiale er stort, og eg har alt kommentert og lagt ut ting selv før eg rakk tenke meg om. Når eg aldri selv har opplevd å slite psykisk blir det vanskelig å forstå sånt ved første øyekast, men etter å ha lest mer og tenkt gjennom saken, skjønner eg at dette er reelt. Det er ikke noe å tulle med.

Synes oppriktig synd på fyren.

Da Bjørnar Moxnes forsynte seg med solbriller på Gardermoen kunne det tydelig ses ut som han hadde gjort det før. Han satt på Stortinget og hadde god nok økonomi til å kunne betale, men stjal likevel. Når man nå kan lese at han også har stjålet ost og laks, da skjønner man at dette ikke er en mann som stjeler for vinning eller fordi han ikke har råd. Dette er, som han sier selv, en destruktiv adferd fordi han sliter psykisk.


Det er ikke noe nytt at mange som opplever traumer eller har dårlig psykisk helse helt ubevisst formidler sine utfordringer gjennom forandra adferd. Man kan bli aggressiv, destruktiv, grenseoverskridende, isolere seg og så videre. Eg har ingen anelse om hvorfor Moxnes har dårlig psykisk helse, men siden han viser en ganske typisk adferd for noen som sliter, så tror eg på han. Det hjelper ikke for han å lese spydige vitser om seg selv på nettet.

Det skal heller ikke gå upåakta hen når noen begår kriminelle handlinger, men denne gangen er det faktisk ikke opp til oss å dømme. Moxnes tar sine konsekvenser, og han søker hjelp der det er riktig å få hjelp. Bare husk på én liten ting; alt du sier og tenker innenfor dine fire vegger trenger ikke bli skrevet offentlig, og det gjelder i mange sammenhenger. Man vet aldri hvordan folk faktisk har det før de tar steget og åpner seg.

 

Snap / Insta

8 thoughts on “La han få fred nå!

  1. ja det er syndt på han men er vell ikke riktig at han skal sitte på Stortinget og lage regler til Norges land og styre dette når man ikke kan styre seg selv.
    viktig at han får hjelp men da må de også finne på noe annet og gjøre

    1. Bare å lese avisa (ikke bare overskrifta) så får man som oftest svar. Dette har han selv sagt til VG:
      – Hva tenker du om dine muligheter til å skjøtte vervet som folkevalgt fremover?
      – Det betyr jo veldig mye for meg å kunne bidra til Rødts arbeid på Stortinget og jeg er innstilt på å gjøre en så god jobb jeg kan, når jeg er tilbake i jobb igjen, sier han.
      Moxnes trakk seg i sommer som leder av partiet Rødt, men vervet som stortingsrepresentant kan man ikke trekke seg fra – og Moxnes er innvalgt for Oslo frem til neste stortingsvalg i 2025.

    2. Trur kanskje mannen hadde trukket seg fra Stortinget hvis han hadde kunnet. Men han er valgt og kan visst ikke trekke seg.

  2. Du er en flott og reflektert dame, med både hode og hjerte på rette plassen som evner å se mennesket og det hele i en større sammenheng👍🌹

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top