Ny pers!!!

Mandag igjen ja, ikke bare hverdagen som er ei aldeles kjedelig rutine nå, men bloggen begynner å gjenta seg selv i påvente av våren. Det er ikke mange dagene igjen før årets første vårmåned, men Gud, disse to månedene har gått så begredelig treigt! Ligger jo bare på sofaen og dytter ned godteri! Har nevnt det på snap, men kan si det her også; tenk så smart det hadde vært å flytte jula til siste uka i januar! Da hadde vi liksom blitt ferdig med jul og vinter litt fortere, for så fort jula er over er vi klar for pølser og prosecco på terrassen!

Det er for lenge å vente!

Nei, så vel er det ikke, det skal godt gjøres å få hele kloden med på dette. Da eg sto opp i morges måtte eg bare kvitte meg med den tanken fort, for eg måtte ut og koste 10 cm blaut nysnø av bilen. Tok like greit å kosta bilen Doc hadde lånt av svigermor også, bare for å være hyggelig, og så trenger eg å bevege meg. Han hadde den enda fordi han og dattera skulle ut og kjøre mer i dag, men nå er den levert tilbake.

På jobben var motet og viljen noen etasjer over evnen, smertene i ryggen har økt igjen. Kanskje eg er stokk dum, men eg jobba på som pokker i håp om å bli varm og at det skulle løse opp noe. Det gjorde ikke det vettu. Men eg fikk unna mengder i det minste, og følelsen av å virke overgår gjerne smerten. Det verste eg vet er å være i ustand, hater det, føles som eg er en belastning i samfunnet. Det ligger ikke i min natur!

Et hat/elsk forhold. Nå er det mest hat!

Med en noe skakk rygg, og gange som en unge med full bleie, vagga eg inn på Kiwi etter jobb. Vekta har økt i takt med smerter og utfordringer, så logikken i min skalle sier at det kan bli bedre med lavere BMI. Da eg i morges gikk på badevekta, og det brått åpenbarte seg en ny pers i displayet måtte tiltak iverksettes umiddelbart. Dermed hadde eg med handleliste som inneholdt frukt og proteinbarer i stedet for jogurt og sjokolade, samt litt fisk til middag. Nå er det slutt på både overspising og kjedespising her. Og Doc? Jo, han koser seg med frukt!

 

Snap/Insta

6 thoughts on “Ny pers!!!

  1. Vonde rygger og dytting av mat,,, kjenner til det ja.. og den vekta… da er det bare å kutte ned på innhogget Joda så vet man hva som må til 😀

    GOd ny dag til deg!

  2. Ja du er nå så morsom når du forteller! Og du er nå virkelig ei ståpåjente/dame da!
    Vet ikke om det er lov m reklame her, er om yoghurt, leser at du tenker å kutte ut det. På Re.. har jeg kommet over en youghurt i sånn klemmepose, 800 gr, helt uten sukker, med jordbær og lime. Den er faktisk veldig god, synes jeg, jeg som ikke er/har vært begeistra for sånn type youghurt før, koser meg med en liten kopp i ny og ne. Klemmer ut i en kopp altså. Og 60 kalorier på 100 gr. , synes ikke det er så ille når den er uten sukker. Men er en lignende pose MED sukker, så har kjøpt feil ene gangen. Bare et lite tips altså. Og slett om det ikke er noe for deg. Fin dag ønsker jeg deg!

    1. Heisann 🤠 Joda, har spist den jogurten en del, god den. Det eg glemte å presisere er at det gjelder de små boksene som kommer i 4pk og 8pk, for de er enkle å ha med på jobb. De inneholder jo mye sukker, så de blir bytta ut i proteinbarer på jobben da 🤩

  3. Lurt å sjekke kalorier per 100 gram på proteinbarer, for med mange av de kunne man (kalorimessig) like gjerne spist en sjokolade. Mye mulig du alt var bevisst på det. Har bare tenkt på det når jeg har hørt visse folk som ønsker å gå ned i vekt si at de trykker i seg dadler, nøtter o.l. til fordel for godteri. Kalorimessig er det hipp som happ. Mye sukker i tørket frukt og, veldig mye faktisk. Og nøtter er jo like kaloririkt som potetgull. Dermed er det ikke sagt at det ikke er sunnere, for det er det, men teller man kalorier bør man i alle fall passe på mengden av sånt også! Dessverre… 😛
    Lykke til med sunnere vaner! Jeg kjenner godt til at godteriskapet er litt for lett tilgjengelig av og til…

    1. Det var eg fullt klar over fra før ja, og så er det ikke bare kalorier man må se på, men karbohydrater av sukkerarter 🤠 Dreiv og trente aktivt for en del år siden og talte både kalorier, karbo og protein nøye, så dette er ikke min første rodeo 🤩 Visste du at ei gjennomsnittlig banan har 66 g karbo? 🤠

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top