Prøver ut ny diett!

Nevnte eg burgeren i går? Vi spiste i alle fall burger til middag i går, hvilket var veldig godt. Nå har eg vært forsiktig med kostholdet i flere uker, og bringa begynte å bli litt bedre, da kunne vi unne oss noe godt på bryllupsdagen. Der tok eg feil. Gjett hvem som har lagt våken halve natta av en flatulens som burde vært på værvarselet! Er det dette som er kolikk? Med mageknip på nivå med et slag fra Bud Spencer lå eg og fjerta hele natta i frykt for at Doc skulle våkne.

Storm i kastene!

Da eg sto opp og dro på jobb var det ikke blitt stort bedre, og eg konkluderte med at det måtte være burgerbrødet. Det virka logisk da mange med crohns sliter med gluten i dårlige perioder, så eg bestemte meg for å kjøre glutenfri kost ei stund. Altså ete alt eg har lyst på utenom gluten, da merker eg fort om det er den eg reagerer på.

Kasta dermed lunsjen min og kjøpte salat i kantina, for eg hadde med vanlige tortillalefser med smøreost og skinke, hvilket eg ikke turte å røre. Etter jobb dro eg innom butikken og hamstra i FriFor-hylla, og hilsdrande du for noen priser! De vet å sko seg på allergikere! Må man så må man, og Doc dreit i summen så lenge han slapp lage middag.

Det ble i dag glutenfri meksikansk gryte, med rein norsk storfekjøttdeig i, og glutenfrie pitabrød i brødristeren til. Ikke verst, gryta var bedre enn den vanlige, men pitabrødene kunne hatt mer smak. Vet du om glutenfrie ferdigprodukter som er gode og uten å ha for høyt innhold karbohydrater? Kom gjerne med tips, for eg gidder nemlig ikke stå på kjøkkenet å verken bake eller lage alt fra bunn, her må det være skremmende enkelt!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

16 thoughts on “Prøver ut ny diett!

  1. Ta dere en tur over grensa til Sverige(Hypermat tror jeg den heter) . Der er gf myyyye billigre enn her(1/2 prisen omtrent) Lykke til.😊

    1. Samme her, eg og kjøkkenet er bitre fiender, så når eg spør etter noe enkelt som ikke må bakes eller lages fra bunn mener eg ferdige produkter 😂😂

  2. Finn facebook gruppa spør Thor finn epostadresse og send han en mail med alle opplysninger høgde vekt diagnoser medisiner allergier ikke glem selv det du kan tenke er uviktig (tåler du ikke melkeprotein eller gjør du det altså kan du spise hvitost uten å bli dårlig ) så får du forslag til kostplan kjøp den mye å lese og sette seg inn i men gjør det fordi du forstår så mye mer da men du må nok bruke mer tid på kjøkkenet men god mat er det (jeg er dyslektiker)

    1. Hei 🤠 Tanken er nok god, men er ikke det eg spør etter. Eg trenger anbefalinger på hvilke glutenfrie ferdigprodukter som er gode og ikke 😅

    2. Hei 🤠 Tanken er nok god, men er ikke det eg spør etter. Eg trenger anbefalinger på hvilke glutenfrie ferdigprodukter som er gode og ikke 😅

  3. Skulle gjerne hatt tips om det samme, for jeg sliter med ugrei mage og kan ikke spise det jeg har lyst på… Ellers er jeg nesten bare innom kjøkkenet når jeg må, og for å lage meg kaffe 😉

    1. Hehe har fortsatt ikke fått så mange tips enda, stort sett går det i svar på alt annet enn det eg spør om, så eg får ikke tipsa videre heller 😂😂

  4. Her i huset er vi to med cøliaki. vi foretrekker de blå brisk brødene som du kjøper i frysedisken på Rema. MEN når du skal spise glutenfrie brød er du nesten avhengig av å ha brødrister. Vi har liggende i fryser og tar opp bare de skivene vi trenger, slenger de fryste i en brødrister og dermed blir de både tint og ristet.goodly rundstykker(frysedisk på rema) er også veldig gode 😀 vi handler det meste i sverige ellers, da prisene er mye lavere.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top